evolucija…. (x)

Diler kola u Moskvi

Nauk za svakoga je

Svaki biznis model se menja sa vremenom.

Nekada je period bio par godina ili decenija, a sada se biznis modeli menjaju u skladu sa tehnologijama, koje dopuštaju donedavno nezamislive stvari. Povezivanjem kupaca i dobavljača i plaćanje kroz banku elektronskim putem a za obične smrtnike koji nemaju ERP sisteme SAP veličine, postalo je svakodnevno. Programeri koji to mogu da izvedu se iznajmljuju po potrebi i nije potrebno zapošljavati armije ljudi.

Danas sam u poziciji da razmišljam kako da napravim biznis koji može da opstane i da se menja sledećih par godina. I nemam iluziju da će trajati doveka.

Nazad na evoluciju poslovanja.

Primer su prodavci kola u Americi. Posle krize i turbulencija ekonomije ostaje priča insajdera iz branše prodavaca kola kao i update-a za 2009.godinu.

http://www.edmunds.com/advice/buying/articles/42962/page001.html

http://www.edmunds.com/advice/buying/articles/146686/article.html

Dok mnogi dileri kola pokušavaju da igraju staru igru prodavanja kola, kupci ih teraju da se promene. Javnost traži bolji doživljaj kupovine. Može se čak reći da  je sam proces prodaje kola – „pokvaren“ model poslovanja, koji je preživeo zbog političke moći dilera da sačuvaju zakone franšiza koji usmeravaju kupce ka dilerima.

Mnogi su se pitali zašto se kola ne mogu kupiti u prodavnici ili supermarketu? Samo zato što supermarketi imaju politiku da prave veliki obrt sa malom maržom. Na taj način bi klasične prodavnice  ubile finalnu cenu kola.

Anyway, mislim da je potrebno zaboraviti priču o građenju imperije na jednom mestu (radnja, SZR, STR…) i da to traje predugo. Budite spremni da menjate ili morfujete biznis na svakih 9-12 meseci.