U zdravom telu zdrav duh – lekcije van poslovne škole (18)

DSC_0585

Pozdrav Suncu – Jon Shaffer via Flickr (CC BY-NC 2.0)

Dešava mi se da me ljudi često pitaju zašto ustajem oko 5 sati ujutru.

Ima veze sa mirom, tišinom i vremenom koje može da se posveti vežbanju. A i poslu. Ali pre svega vežbanju.

Nisu bez veze govorili „u zdravom telu zdrav duh“.

Čovek koji ustane u 5 ne liči na čoveka. Ma koliko rano legao, 5 ujutru je rano za svakoga. Prvih 10 do 20 minuta se dešavaju razne pripremne radnje kako bi postao normalan.

Zatim kreće vežbanje. Osnova mog vežbanja je istezanje (eng. stretching) radi postizanja gipkosti  i istegnutosti uz maksimalno efikasne vežbe snage sa sopstvenom težinom. Vežbe snage su uvedene kako bi se učvrstili mišići i dobilo na ekspozivnosti u svakodnevnom pokretu.

Ove vežbe ne podižu izdržljivost i nije im to cilj. Izdržljivost se u mom slučaju formira trčanjem.

Vežbe koje ćete videti ne moraju da budu i vaše vežbe.

Update: od 2010.godine stvari su se dosta promenile. Vežbe koje sam radio su donele energiju, istegnutost i budnost. Ali sam poželeo više. Manje kilograma, još efikasnije vežbe i manje rigorozan režim.

U pomoć je došla knjiga „4ro časovno telo“ i vežbe kao i „rusko zvono“.

Uz ove vežbe nije neophodno biti svakog dana na vežbama i režimu. I definitivno deluju.

http://www.fourhourworkweek.com/blog/exercises/

http://gizmodo.com/5709916/4+hour-body-+-six-minute-abs

Ove kombinacije prijaju meni i mojim ciljevima. Kako nemam potrebu za kreiranjem velikih mišića i hiljadama-i-hiljadama sklekova, lista vežbi snage je dosta kratka.

Pre svega – istezanje. Uvek se istežite i nemojte praviti nagle pokrete tokom istezanja. Nakon istezanja kreću vežbe:

  • Dizanje nogu ležeći na leđima do 45 stepeni (40 ponavljanja)
  • Dizanje postrance svake noge do 45 stepeni (50 ponavljanja puta po nozi)
  • polu sklopka (dizanje nogu u kolenima i gornjeg dela torza do pola pokreta) – (40 ponavljanja)
  • trbušnjaci sa podignutim kolenima na stolici (70)

Vežbanje i vežbe zavisi od cilja koji imate. Da li želite da dobijete mišićnu masu, smanjite kilograme, dobijete energiju… cilj upućuje na vrstu vežbanja.

Isto tako i u poslu. Sa pravim ciljem znaćete kojim putem ići.

Neki izvori koje možete koristiti u planiranju svog vežbanja i istezanju.

http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=static+workouts

http://www.google.com/images?q=isometric+workouts&um=1&hl=en&safe=off&tbs=isch:1&sa=N&start=20&ndsp=20

http://www.isometricexercisesite.com/

http://www.exercisegoals.com/isometric-exercises.html

http://ezinearticles.com/?Static-Strength-Workouts-For-Amazing-Results&id=2763865

http://www.sport-fitness-advisor.com/isometric-exercises.html