EXIF_JPEG_T422

Preduzetnik #103 – Monopol

going postal
Going Postal (Spas je u pošti) – Jonathan McPherskesen via Flickr (CC BY-NC-SA 2.0)

Kako bi rekli u jednom od kultnih dela Terija Pračeta nespretno prevedenog kao “Spas je u pošti” (eng. Going Postal)

Mi ne radimo na pravljenju odlične usluge. Mi se bavimo kreiranjem jedine usluge!

Tako i vaš posao u početku treba da bude jedinstven i na neki način monopolizovan. Bilo kakav ozbiljan rast možete očekivati sa proizvodom ili uslugom – jedinstvenom na tržištu. I u tom kratkom (uvek je kratak period) dok ne počnu da vas emuliraju (kopiraju) imate šansu da postavite stvari na svoje noge i započnete ekspanziju kao i rad na kvalitetu.

Stvar za izbegavanje

Izbegavajte već oformljene biznise koji su prešli u fazu dizanja kvaliteta. Velika je verovatnoća da postoji dovoljna količina keša koju biznis generiše koja se koristi za podizanje kvaliteta. Stvar je jednostavna, sve izgleda kao atletska trka na 400 metara gde je vaš protivnik već na polovini staze kada vi tek startujete. Morate imati neverovatne sposobnosti da bi stigli i prestigli konkurenciju.

Mali primer

Kopanje rupa ili septičkih jama je sjajan posao ako prevaziđete momenat gadljivosti. Ali sa druge strane do god ima ljudi biće i … sranja. I neko će morati da ih očisti, tj da radi na tome – a svako kome rad nije stran – uspeva.

Zašto sam želeo da uđem u posao?

Sam posao nije previše tehnički zahtevan jer zahteva jednostavnu obuku, ograničeni broj ljudi, dobru organizaciju, mehanizaciju i praktično je posao koji samo raste. Ako i postoji konkurencija, ne bi trebala da je tehnički spremna za skaliranje posla na veći nivo. Kako rupe moraju da se pune a i prazne i zna se brzina punjenja, organizacijom neke vrste CRM sistema, klijenti će imati potencijalno savršenu uslugu. Sličnu uslugu nudi i Gradska čistoća po damping cenama ali to ne bi bio problem kako imaju ograničene kapacitete.

Zašto sam odustao?

Na tržištu postoji porodična kompanija pod nazivom Gaga koji nudi navedene usluge. I mnoge druge vezane za pravljenje rupa. Već duži period rade na podizanju kvaliteta i optimizaciji procesa i usluga. Na našem tržištu to je zatvorena niša za koju da bi ušao, investicija bi bila velika sa velikim znakom pitanja da li se da isplatiti na duži vremenski period.

Kako sam stigao do ove firme?

Pomažući ekipi koja se takmiči na studentskom Google AdWords takmičenju, član ekipe je spomenuo da njegova porodica ima porodični posao koji radi već više od deceniju.

Isplati se pričati sa ljudima van svog okruženja.

Slični članci

2 thoughts on “Preduzetnik #103 – Monopol”

  1. Zavisi kakva je konkurencija i kolika je . . . I zavisi od potencijala na trzistu, odnosno da li moze da se ponudi neka dodatna usluga, tj. da se dodeli dodatna vrednost proizvodu i samim time da se prevazidje konkurencija . . .

    U ovom slucaju konkurencija je jako zdrava ima vec sigurno neki svoj zagarantovan udeo na trzistu, poverenje klijenata i nudi vrhunsku uslugu i samim time je realno takmicenje sa tako jakom konkurencijom veoma tesko, skoro nemoguce . . . Ipak su to godine rada i poverenje koje klijenti imaju u njih . . .

    Ali kako su trzista i potencijali razliciti, to ne mora da znaci da u nekim drugim nisama nije moguce napraviti uspeh i prevazici konkurenciju . . .

Ostavi komentar