Sve popularno je pogrešno (2)

Redakcija (Newsroom) – HBO

Posle kratkog pogleda na nacionalne televizijske programe (nekoliko sati pre par meseci) zapitao sam se da li gledam jedan kanal sa različitim filterima ili reciklirani materijal. Onda sam promenio kanal i naleteo na AlJazeera Balkan. Kao svaki stanovnik ove zemlje prvo bih se ogradio od slušanja bliskoistočnog medija koji je nekada bio izvor prenošenja informacija određenih ilegalnih organizacija- ali stvari su se promenile. U 10 minuta sam bio privučen informacijama, vestima koje su ljudi očigledno tražili i sagledali iz više uglova. Ako bih sumirao – naleteo sam na medij koji istražuje – novinari koji traže put… A sve u cilju shvatanja sveta oko nas i pričanju priča koje nisu svakidašnje.

Kada pričam o kontekstu i primeru – da li ste videli informaciju o brisanju hard diskova iz kabineta predsednika republike? Ta vest nije preneta na nacionalne televizije niti se preslikala u novine i ostale medije.

Na koji način informacije utiču na nas odgovornost je medija koji ih obezbeđuje. Medij formira javno mišljenje i ako ne pruža informacije koje prikazuju sveobuhvatnu sliku društva u kome živimo, mi ne možemo imati kvalitetno mišljenje i izbor.

Nedavno pokrenuta serija Newsroom iz pera Aarona Sorkina (čista fikcija u vezi sa realnim događajima) pokazuje svet iza televizora tj kako se prave vesti. Osnova dobre priče tj vesti je pogled na više strana činjenice koja se plasira. Ako bih češće gledao televiziju gledao bih vesti na način na koji obrađuje ekipa iz Newsrooma.

Pronalaženje prave informacije je sport koji se vežba. Čistim konzumiranjem vesti na televiziji ili pak sajtovima koji kopiraju PR saopštenja – informacije svodimo na nivo brze hrane (jeftino i kalorično). Ako ne dobijamo drugi ugao gledanja, priču koja tera na razmišljanje umesto što tera udovoljava većini šećernom vunom. Kvalitet se dobija investicijom u vremenu traženjem prave stvari i plaćanjem kvalitetne informacije.