Fear Uncertainty Doubt

FUD (Fear, uncertainty & doubt) – Strah, nesigurnost, kolebanje – lekcija (55)

Fear Uncertainty Doubt

Strah, nesigurnost, dvoumljenje – Paul Downey via Flickr (CC BY 2.0)

Da li ste nekada pomislili da ste odluku doneli zbog straha, nesigurnosti ili kolebanja?

Bilo to u komunikaciji sa osiguravajućim kućama, rentakar agencijama, političarima… prvobitna skraćenica (FUD) je nastala 1920 da bi se odomaćila u slengu i postala nerazdvojna sa prodajom i marketingom u svakom delu poslovanja (prvenstveno u industriji programa i računarske opreme).

U pitanju je taktika dezinformacije (koja krivi pravu sliku) kako bi se potencijalni kupac opredelio za prodavčevu uslugu ili proizvod.

  • Onda kada odluku donosite iz straha da vam neće biti bolje, ili će svevideće oko brenda čiji ste korisnik videti vaše neverništvo prema tehnologiji, usluzi, načinu rada i da ćete na neki način biti kažnjeni.
  • Kada zbog nesigurnosti da pružite šansu nekoj novoj priči – jer se osećate komotno u postojećoj?
  • Ne želite da se kolebate i imate previše opcija – ograničeni set je jednostavniji za razumevanje.

Da – donosite odluke zbog SNK-a ili FUD-a.

A nema potrebe. Niti će vas neko kazniti, ili ćete imati konsekvence. U redu, ako ste se obavezali ugovorom da ćete raditi neke stvari a vi ih ne radite – ili menjajte ugovor ili dobavljača stvari jer ne želi da vam da slobodu kretanja.

Kada vas privlače biralištima i nekim političkim opcijama – koriste se istim metodama…

„Onaj kandidat ili opcija nema snagu da se sukobi sa problemima…“

pokušaj da vam se uvuče u glavu sumnja, nedoumica, strah – i da se odlučite za onog ko može da se suoči i reši probleme.

„Znate, na putu može svašta da vam se desi. Evo na primer, u ovom slučaju ste osigurani protiv loma šoferšajbne… Sada osiguravate sve putnike u vozilu… A sada ne učestvujete u šteti…“

Stvar je u proceni rizika i šta ima smisla. Ali je cilj da uzmete što više osiguranja, dok se vaš um muči na licu mesta sa strahom, nedoumicom i kolebanjem – šta uzeti i biti siguran da će sve biti u redu.

Kada osetite da donosite odluku iz ova tri razloga – najbolje je … produžiti dalje, jer sve to izgleda kao početak nezdrave komunikacije i poslovanja.