Na jesen 2011.godine je Stiv Jege napisao interni članak koji je trebao da se pojavi na internoj Google+ grupi kompanije Google. Slučajno je članak završio u javnosti i od tada se sadržaj prepričava i citira. U pitanju je poređenje Google-a i Amazona u kojima je Stiv radio.
Najcitiraniji deo članka je deo o suštini sistema koji trebaju da komuniciraju unutar kompanije i koji je zacrtao Džef Bezos.
Pre nego pročitate veoma jednostavan i jasan zahtev/naredbu koju je Džef napisao, osvrnuo bih se na čest problem koji se javlja u kompanijama.
Svako ljubomorno čuva podatke.
Svako uživa u svom malom svetu, svojim ciljevima, odgovornostima i prostoru. Onda kada su stvari otvorene međusobno, kada je transparentnost u „vazduhu“ – nema mesta glupostima.
- Svi timovi će od sada pa nadalje otvoriti pristup svojim podacima i funkcionalnostima kroz servisne pozive (interfejse)
- Timovi moraju komunicirati međusobno kroz ove interfejse.
- Neće postojati niti će biti dozvoljena niti jedna druga forma komunikacije između procesa: nikakvi direktni pozivi, nikakvo direktno čitanje podataka iz baze, nikakvo deljenje memorije, nikakva pozadinska vrata. Jedina komunikacija je dozvoljena kroz servisne interfejse putem mreže.
- Nije bitno kakvu tehnologiju koriste. HTTP, Corba, Pubsub, ručno pisani protokoli — nije bitna tehnologija. Bezosa nije briga.
- Svi servisni interfejsi, bez izuzetka, moraju biti dizajnirani od početka kao da će biti dostupni javnosti. To znači da, timovi moraju da planiraju i dizajniraju interfejse kao da će ih nekada koristiti programeri van kompanije. Bez izuzetka.
- Svako ko ovo ne uradi ili se ne prilagodi će biti otpušten.