Kako radi Google Tag menadžer?

Jedna od najvećih misterija digitalnog marketinga je kako radi Google Tag menadžer. Mnogi se plaše implementacije jer ne znaju šta da očekuju. Uglavnom ne znaju šta im je zaista potrebno da bi uspešno mogli da ga koriste. Većina  ne zna kako može da proda uslugu oko ovog alata.

Kako se prodaje GTM?

Ne bih pričao o tome ako ne znate čemu služi, kako radi i šta vam je neophodno od resursa da bi sve zaista funkcionisalo. Tako da ćemo o tome drugom prilikom.

Kako radi Google Tag menadžer?

Ovaj alat olakšava rad sa veb-sajtovima i aplikacijama klijenta (ili vašim) u cilju boljeg upravljanja analitikom i raznim tagovima (markerima) koje želite da koristite (Gemius, AdWords, LinkedIn, CrazyEgg). Nekada biste morali da čekate programere (developere) veb-sajtova ili aplikacija kako biste mogli da počnete da radite na marketingu. Istina je da i sada morate da čekate, ali daleko kraće.

Dok objasnite programeru šta i kako radi, proći će neko vreme tokom kojeg ćete izgubiti entuzijazam. Pred vama je tehničko objašnjenje kako radi Google Tag menadžer. Ovaj članak možete slobodno podeliti sa tehničkom osobom kako bi razumela šta se tamo dešava, podigla palac i rekla „let’s do it“.

Kako funkcioniše Google Tag menadžer

Kako zaista to radi?

U jednom od prošlih članaka smo pisali o dataLayer-u: zašto je bitan i šta je dođavola to čudo?

U pitanju je sistem koji omogućava da uz pomoć pravila (eng. Triggers) određeni markeri (tagovi) budu „ispaljeni“ u browser-u korisnika (ili kroz aplikaciju nekom sistemu). Tokom boravka osobe na veb-sajtu ili aplikaciji, sam veb-sajt ili aplikacija imaju određene vrednosti (promenjive) koje se pojavljuju i koje Google Tag menadžer može da „pokupi“ i prosledi tagovima ili pravila mogu da iskoriste kao uslove za pokretanje ili okidanje.

I to je to.

Podaci se ili smeštaju u dataLayer (da bi bili dostupni kao JavaScript objekat) ili su promenjive dostupne kroz GTM.

Ništa komplikovano.

Da bi sve funkcionisalo kako treba neophodno je da osoba koja se bavi upravljanjem Google Tag menadžerom poznaje specifičnosti web browser-a ili aplikacija (tj. jezika u kojem je aplikacija pisana) kako bi mogla da upozna programere šta je još neophodno obezbediti zarad boljeg i efikasnijeg merenja.