Moderan marketing jednorog

Ko je moderan marketing jednorog? U pitanju je mitska životinja koja se nikada (skoro) ne može uhvatiti. Neki su je možda videli, neki snimili, ali je nikada niko nije uhvatio. Razumljivo, zato što je u pitanju mitska životinja. U današnjem marketingu, svaka agencija, klijent, korporacija traži svog jednoroga kako bi uhvatila korak sa sadašnjicom i pripremila se za budućnost. Jednorog veoma pomaže.

Shvatate i sami da to nije realno.

Esej koji vam preporučujem da pročitate u klasi je ključnih dela iz različitih sfera života i biznisa. Nekome su to knjige Kotlera, nekome eseji Frensisa Bejkona, a nekome članak Bila Džoja iz Wired-a o tome „Zbog čega budućnost nema potrebe za nama?„. Iako liči na još jedan PDF koji se koristi za sakupljanje email-ova i generisanje lead-ova, dokument koji ćete pronaći na dnu ovog članka ipak ima određenu vrednost, posebno zato što se dotiče problema koji muči marketing već određeno vreme.

Znanja koja marketing jednorog mora da poseduje

  • Karmu novinara brenda (zna da piše, stvara priču i svojom pričom/vizijom utiče na strategiju)
  • Vudu CMT-a ili Chief Marketing Technologist-a (glavnog marketing tehnologa/(tehnokrate?)) koji utiče na strategiju znanjem o tome šta brend priča/želi i pokriva tehničkom ekspertizom sve aspekte pojavljivanja na internetu (samo ova sposobnost DELUJE NEDOVRŠENO
  • Crna magija baratanja podacima (famozni data scientist za koji ne postoji smer na fakultetu) kako bi se oni pratili na kvalitetnom nivou i u skladu sa tehničkim okruženjem
  • Umeće kupovine oglasnog prostora bez posrednika (programmatic) koristeći analitiku i funkcionalnu potrebu kompanije/klijenta za pravom publikom
  • Moć specijaliste za kreiranje marketing sadržaja (kreiranje epskih pesama u skladu sa pričom o brendu, a u skladu sa fukcionalnim potrebama proisteklim iz ograničenja informacionih sistema)

Čak i najspremniji mogu da tvrde da poznaju 4 od 5 sposobnosti, a da dobro vladaju sa 3. Sigurno su odlični sa 2. Skoro pa pola jednoroga.

Drugim rečima – dovoljan je spoj više ljudi koji znaju posao i umeju da pričaju i kreiraju vrhunsku stvar. Jednorog nije obavezan.

Članak je započet u šaljivom maniru, ali je daleko od komedije.

MarTech – Marketing tehnologije

Svakako prvo moramo shvatiti u kom svetu jednorozi postoje. U pitanju je svet MarTekch-a ili Marketing tehnologija. To je ono užasno mesto gde se šetaju bitovi i bajtovi i gde klasičan marketing odlazi da izgubi svest i poludi.

Naravno da je u pitanju šala. MarTech je mesto gde klasičan marketing dobija stabilnost i sigurnost. Samo zato što je u pitanju nepoznata teritorija i ima čudno ime, ne znači da tamo jedu ljude.

MarTech svet je mesto gde se slažu podaci o klijentima, prodaji, uspešnosti kampanja, rezultatima. Slivaju se informacije o zakupima, rezultatima gledanosti, udelu investicije naspram prodaje i sve u to u neprekidnom toku podataka.

Jednorozi postoje u svetu gde se tehnologija koristi sa ciljem pružanja relevatne i efikasne marketing usluge.

 

 

Lenati-ChiefMartec Marketing Technology as a Strategic Asset Marketing Unicorn

„Ali mi živimo u ________ (Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Azerbejdžanu, Papua Novoj Gvineji, Novom Zelandu) i nama ne treba marketing jednorog. Nismo na tom nivou. Naši klijenti to ne traže.“

Naravno da vam ne treba, ali ga i dalje tražite. Tražite ljude sa takvom kombinacijom sposobnosti, da bi vam Lijam Neson, iz filma Taken, pozavideo, ako ih nađete.

Stvar je u tome što se svet oko nas menja i vi to znate. Potrebe kompanija ili klijenata u Americi ili Engleskoj počinju da liče na lokalne potrebe. Svi znaju da mogu da imaju (skoro) sve tehnologije i marketing uslove kao i neka od kompanija iz G7 zemlje.

Kako izgleda i na kom izvoru (vodu znanja) pije marketing jednorog?

Realno je da jednorog ima minimum 33-34 godine. Ne zato što je to vreme zrelosti jednoroga, već tada iskustvo koje se sakupljalo i taložilo tokom godina može da dođe do izražaja. U slučaju da je bio eksponiran marketingom i tehnologijama, novinarstvom (ili spisateljstvom) i bavio se kupoprodajom oglasnog prostora tokom svojih 8 do 10 godina radnog staža – postoji šansa da ste dobili mladog jednoroga koji ima potencijala.

Kako se mami jednorog?

Da ne bismo izmišljali toplu vodu, pogledajte grafik  Fredrika Herzberga na temu higijene i faktora motivisanja. Dobra higijena i puno motivacije. 

Harvard poslovna revija (Harward Business Review) Herzberg F. One more time: How do you motivate people? September – October 1987

Izvor

Ovo je link ukoliko želite da ostavite lične informacije i dobijate materijale koje verovatno nikada nećete pročitati, a verovatno će vam biti potrebni ako želite da se bavite digitalnim marketingom.

Da se razumemo – čovek/osoba/jednorog = muškarac ili žena. Ako bismo bili rodno ravnopravni i politički korektni, rečenice bi bile preduge.