Kako unaprediti online biznis

Svaki online biznis se zasniva na različitim tehnologijama i na kreiranju sistema čiji elementi komuniciraju u harmoniji. Unapređenje online biznisa podrazumeva usklađivanje postojećih sistema, uvođenje pravih alata koji povezuju elemente i omogućavaju bolji marketing koji unapređuje prodaju.

Kako unaprediti online biznis?

Proces započinje analizom postojećeg stanja i mesta na kojima se može izvršiti unapređenje. U ovom koraku se ne znaju svi elementi biznisa, kao ni ciljevi, već se vrši objektivno posmatranje stanja.

Postojeća platforma koja je oslonac online prodaji se sastoji od određenih elemenata. Sa druge strane postoje potrebe biznisa kao i ključni indikatori performansi (KPI) koji su bitni menadžmentu. Na osnovu sagledavanja svih elemenata postojeće platforme, biznis ciljeva i stepena ispunjenja (i implementacije) dolazi se do nove strategije platforme, alata kao i merenja rezultata.

Ovo su početni koraci kako bi se stiglo do konačnog seta tehnologija koje treba da se implementiraju ili adaptiraju biznis potrebama. Potrebe mogu biti vezane za marketing i/ili prodaju.

Implementacija i testiranje

Na osnovu strategije merenja biznis ciljeva i definisane platforme vrši se implementacija tehnologija i/ili sistema merenja učinka sistema prodaje i marketinga.

U nekim slučajevima se vrši i implementacija novog sistema za ecommerce jer postojeći nije zadovoljavao potrebe koje je biznis zacrtao. Ovaj korak zavisi od strategije i poslovnih ciljeva kao i izmena u načinu merenja. Proces implementacije prati i sveobuhvatno testiranje.

Automatizacija procesa i izveštavanje

Nakon implementacije,  informacije počinju da se slažu unutar biznis sistema i sistema za izveštavanje. Svaka organizacija ima postojeću infrastrukturu u ljudima i sistemima kojom se prate uspešnost biznisa i ključnih parametara.

Svakodnevni izazov kompanija je automatizacija procesa sakupljanja i obrade podataka iz različitih sistema. Strategija promena merenja biznis ciljeva i praćenja procesa kao i definisanje tehnologija predstavlja temelj automatizovanog sakupljanja podataka.

Stvari koje mogu da se automatizuju, treba da se automatiziju da bi proces izveštavanja oduzimao što manje vremena. Cilj je iskoristiti vreme za bolje tumačenje podataka i donošenja odluka. Odluke treba da imaju težinu i da su zasnovane na podacima.

Podrška

Jednom postavljen sistem je, kao i svaku mašineriju, neophodno održavati. Kako unaprediti online biznis predstavlja jednostavno pitanje sa odgovorom u više koraka u zavisnosti od toga koliko je biznis kompleksan i koliko tehnologija i sistema ima u igri.

Proces unapredjenja marketing platforme