formiranje cene i pravljenje usluge u digitalnom marketingu

Pravljenje usluge – digitalni marketing (problem)

Digitalni marketing otvara probleme pravljenja usluge (proizvoda) i kreiranja cene. Ako ste ušli u vode digitalnom marketinga iz nečega što nije marketing (ili makar oglašavanje) nalazite se u velikom problemu. Verovatno naplaćujete svoju uslugu daleko niže od standardne cene i rušite tržište. Jednostavno zato što ne znate i ne znate koga da pitate.

Kada mi postave pitanje kako se određuje cena, preporučujem slušanje epizode broj 3 prvobitnog podkasta (nažalost ne postoji više) ekipe iz 37signala , sada Basecamp-a. Odredite prokletu cenu!

Pravljenje usluge izgleda kao beskrajan posao. Digitalni marketing je potpuno nov, pa i ne postoje pravila ili preporuke! Koja je cena mog rada?

avans ili novac unapred

Razmena novca via Flickr by Bindalfrodo

Stvari su prilično jasne i nema mesta kukanju. Sve ono što ćete pročitati u nastavku su kompilacije knjiga iz finansijskog menadžmenta, teorije i prakse marketing i kreativnih agencija i sl. Sve postoji, samo zahteva više čitanja i istraživanja, a manje kukanja.

Pravljenje usluge je tako velik problem…

Kao prvi odgovor nameće se prezentacija sa sjajne konferencije BlogOpen (SocialOpen) 2010 godine. Ovaj materijal je star više godina, ali ne izlazi iz mode. Sve cifre su imaginarne i treba da pokažu način na koji možete da razmišljate kada formirate cenu vaše usluge (tzv. social media menadžment).

 

Digitalni marketing i opipljiva usluga

Želite da prodajete svoju uslugu baziranu na znanju i iskustvu? Neka to bude znanje o Google AdWords-u kao najnaprednijoj platformi za oglašavanje na internetu kojom zadovoljavate želje i potrebe potencijalnih kupaca vaših klijenata.

Iskustva i znanja koja su vam potrebna se stiču brzo. Pravo iskustvo svakako dolazi vremenom uz konkretne probleme i slušanjem matorih lisaca i onoga što su preživeli tokom poslednje decenije rada sa ovom platformom (Huge Media, Escape Studio, Red Orbit, Viva Media, e-Wolff (sada UDG grupa), H1.cz (deo GroupM connect), AllThingsWeb (sada deo IPG Mediabrandsa)) kao i mnogi drugi.

Kako ćete prodati tu uslugu? Koja je velika tajna svih tih agencija koje su postale partneri i koje rade sa multinacionalnim kompanijama? Odmah da objasnim – nema velike tajne. Sve se svodi na kvalitet koji morate da isporučite. Tako je bilo uvek.

Morate imati sve elemente klasične agencije i pravu dozu digitala da biste radili sa „velikim“ klijentima.

Kao drugi odgovor na konkretno pitanje kako koncipirati usluge agencije (ili pojedinca) koji prodaje usluge Google AdWords-a pogledajte sledeće.

Ali kako da odredim cenu?

Odmah da se ogradim. Gorepomenuti princip razlaganja usluge Google AdWords-a na standardne, normalne i tehnički zahtevne – je moj lični konstrukt. Da se bavim AdWords oglašavanjem za klijente i kada bih ponovo radio taj posao, tako bih ga podelio.

Od grčkih, čeških, nemačkih, švedskih, slovenačkih, hrvatskih do srpskih agencija (kao i nekih van granica Evrope) sam preuzeo i sistematizovao najbolje elemente.

Svakako bi mogli da sastavimo dalji cenovnik usluga i kombinujemo sa Google Analitics-om i Tag menadžerom, s tim da bi to prevazišlo opisivanje pravljenja osnovne usluge. Cene naravno postoje.