Sticanje znanja o Google Analitici i Tag menadžeru

Sticanje znanja i iskustvo je nešto šta se stiče vremenom. Kada su u pitanju Google Analitika i Tag menadžer, svaka godina rada sa ovim alatima ili servisima jednaka je psećim godinama (velikog psa) tj 7.5 godina. Učenje je nekada trajalo i zasnivalo se na konstantnom čitanju i tumačenju različitih blog članaka, slušanju tutorijala ili implementacijama. Za dve godine (ili 15 psećih) možete naučiti zaista mnogo. Ukoliko znate šta radite i svakog dana unapređujete svoja znanja.

Svako znanje ili oblast pati od Daning-Krugerovog efekta, gde dosta brzo stičete znanja i vaše samopouzdanje raste, da biste posle malo više vremena shvatili da znanja koja imate padaju u vodu kako niste razmišljali o gomili malih stvari. Zatim sledi još vremena učenja, testiranja i realizacija kako biste stigli nazad u stanje samopouzdanja i nastavili da se razvijate u vremenu koje dolazi.

Modifikovani grafikon Daning-Krugerovog efekta – Sticanje znanja

Sticanje znanja

Drugim rečima, normalno je da se osećate posle nekog vremena provedenog nad nekim sistemom – superiorno, da biste već u sledećem shvatili da nešto nije u redu. To je pravi trenutak da uložite još vremena i strpljenja kako biste ovladali određenim znanjem.

Kada su u pitanju Analitika i Tag menadžer, mogu vam reći da pre 10 godina, kada sam počeo da se bavim Google Analitikom, su stvari izgledale dosta jednostavno. Postavi kod za praćenje, gledaj podatke i tumačiš ih po dokumentaciji i „osećaju“. Sa prvim ozbiljnijim pitanjem shvatiš da nešto nije u redu sa podacima i počinješ da se pitaš gde grešiš ti ili mašina. Mašina samo melje podatke, čovek je taj koji upućuje mašinu i definiše kako će se podaci obrađivati.

Nekada se znanje sticalo stihijski. Kada imaš vremena, učiš, čitaš knjige, blogove, dokumentaciju. Zatim testiraš, proveriš i potvrdiš znanja. Ovaj proces je veoma bolan i spor.

Znanja koja su vam dostupna na internetu su različitog kvaliteta i obima, u formama koje vam možda prijaju a možda i ne. Cilj sticanja znanja u XXI veku nije traženje prečica, već učenje i potvrđivanje, uz demonstraciju i praktičnu primenu.

Vrste sticanja znanja i učinak

Pred vama je više puteva, koji se na kraju svode na – vreme i novac.

Vreme i/ili novac

Da li imate dovoljno vremena da pronađete pravi način učenja i formata, ili ćete investirati novac u fokusirano sticanje znanja sada – koja već sutra možete monetizovati? Svaki put ima svoje prednosti i mane.

Nema prednosti u „traženju puta“. Možda na spiritualnom nivou, ali kada su u pitanju tehnička znanja – cilj je naučiti praktične stvari duboko, sa fokusom na bitno. Sve ostalo je problem manjka novca, viška vremena i zaludno odvajanje žita od kukolja. Dok odvojite clickbait ili vrhunski SEO optimizovane tekstove, tematske blog članke kreirane za rešavanje jednog problema (a ima ih previše) ili rastumačite video snimke – prolazi vreme koje niste iskoristili da prodate svoje znanje.

Hajde da vam pomognemo. Da ne biste gubili vreme na sav-taj-internet, fantastične tutorijale i iskustva možete pronaći na nekoliko mesta.

  • Measure School – video tutorijali koji će vam objasniti mnogo toga
  • Optimize Smart – teorija, praksa i odgovori na pitanja u formi članaka
  • Simo Ahava – praktični saveti, programiranje i pozadina Google Tag menadžera
  • David Vallejo – analitika, tag menadžment

Šta ćete učiniti nakon što ste saznali gde se nalaze „prave“ informacije? Malo njih će zaista sesti i naučiti – apsorbovati dostupne informacije i napraviti sopstvenu priču u glavi. Mnogo vas će snimiti link, staviti ga u arhivu – onda kada im bude trebalo. Neće osetiti vrednost u tome šta su dobili.

Sa druge strane – možete se prijaviti na treninge koje organizujemo i prodajemo kako biste što pre izašli na tržište rada i prodali svoje znanje.