inteligencija marketinga

Inteligentni signali marketinga

Inteligentni signali marketinga predstavljaju (tajno) oruđe koje razlikuje rad „po osećaju“ i posao koji je ponovljiv, efikasan i profitabilan bilo kada i bilo gde.

Signali

Signali predstavljaju parčiće informacija o svakom posetiocu, koje sistemi iz vašeg marketing seta alata prihvataju od strane vašeg web sajta, aplikacije i digitalnog prostora (Twitter, LinkedIn, Facebook, Marketo, Salesforce…) koje rentirate.

Napomena: svaki digitalni prostor koji ne posedujete, tačnije nije u vašem direktnom vlasništvu je iznajmljeni prostor. Na takvim mestima nije sigurno da li ste vi vlasnik podataka koje dobijate o korisnicima ili samo neko ko koristi uslugu dok god je plaća. Pitanje je da li nakon toga imate prava da raspolažete tim podacima. 

Svaki sistem koji koristite može da primi informacije, ali je bitno da ti podaci budu pravilno formatirani, pripremljeni, kako bi sistemi koje koristite za upravljanje digitalnim prostorima mogli da vam pomognu u boljem oglašavanju, razumevanju ponašanja korisnika vaših digitalnih prostora, analizi podataka ili traženju novih ciljnih grupa.

Neke od tih platformi imaju različite sisteme koji pomažu marketingu. Jedan sistem može da se bavi oglašavanjem, drugi ponašanjem ljudi, treći pravljanjem ciljnih grupa, četvrti organizacijom tagova koji se aktiviraju i šalju signale. Da, to sve ima Google, ali i Adobe.

Sistemi unutar jedne platforme ili proizvođača komuniciraju međusobno. Tom međusobnom komunikacijom, dobijate kompletan pregled svojih kupaca/klijenata/korisnika/potrošača.

Inteligencija

Da bi shvatili šta su to inteligentni signali marketinga, moramo razumeti šta je u stvari inteligencija u marketingu.

Marketing inteligencija je skup informacija, dostupnih svakodnevno, a koje su u vezi sa tržištem kompanije, sakupljene i analizirane na poseban način u cilju donošenja sigurnih i tačnih poslovnih odluka u skladu sa mogućnostima, strategijom ulaska i metrikama razvoja tržišta.

Da bi platforme i sistemi koje koristite mogli da vam daju povratne informacije o tržištu, ljudima, ponašanju, šansama, morate zauzvrat da im pošaljete signal koji sadrži pametnu informaciju. Sistemi sa kojima komunicira vaš digitalni svet imaju veliki skup informacija koji se uparuje sa onim što korisnik vašeg sistem šalje o sebi. Ali, da bismo imali element inteligencije, moramo slati malo pametnije informacije.

Inteligentni signali marketinga

Kada spojimo sve u jednu celinu, dobijamo inteligentne signale marketinga.

Bitna stvar koju treba da pojasnimo je da vi, kao moderan marketing menadžer, asistent ili izvršilac, upravljate podacima. Upravo ovaj segment bitan je zbog pravljenja bolje strategije, obogaćivanja informacija koje vam vraćaju platforme ili sistemi iz seta marketing alata, koji onda treba da doprinesu poboljšanju donošenja odluka, većem profitu ili povećanoj prodaji.

Ali, ključna stvar je – upravljanje podacima!

Inteligentni signali marketinga omogućavaju da mašine dobiju ključne informacije koje mogu da obrade onako kako ste zamislili vi, a ne kreatori sistema ili platforme.

I da, možda najbitnija stvar.

Facebook, Twitter, LinkedIn, Google, Pinterest ili bilo koja druga platforma zna mnogo o svojim korisnicima. Vi o svojim korisnicima ne znate puno (osim ako ne postanu klijenti i ostave vam svoje informacije). Vi korišćenjem prethodno navedenih platformi popunjavate baze podataka tih platformi dok za uzvrat dobijate izveštaje, demografiju, interesovanja, putanju u levku kupovina i slično, što može da pomogne vama i vašoj kompaniji da ima marketing inteligenciju i bolje upravlja marketingom.

inteligencija marketinga

Intelignetni marketing signali