Unapređenje biznisa kroz marketing aktivnosti

Svrha marketing sektora nije potrošnja novca koji je rezervisan za promociju, već unapređenje biznisa kroz marketing aktivnosti koje imaju smisla.

„Razlika između manipulacije i marketinga je u tome što vas manipulacijom možemo naterati da kupite nešto zbog čega ćete se posle kajati, dok je marketing način da kupite nešto zbog čega ćete se dobro osećati.“  – Set Godin

Ljudi koji ne žele da znaju da li je oglašavanje funkcionalno, kupuju najviše oglasnog prostora. Velike kompanije i njihove agencije kupuju najviše oglasnog prostora.  A ako oglašavanje nije funkcionalno, moraš da objasniš svom šefu da si kupio oglase koji ne rade. Zbog toga ljudi više vole TV reklame nego baner oglase. Niko ne može reći da je TV reklama pogrešna. Sa banerom moraš reći da niko nije hteo da klikne na link. Ovo nije istina za male biznise, ali je i te kako tačno za velike kompanije. – Startap škola Seta Godina (celokupan dokument)

Hajde da pretpostavimo da razumete neophodnost pravljenja medija miksa (različiti kanali oglašavanja) i da želite da forsirate digitalne kanale zbog merenja učinka, dalje optimizacije i povećanja profita kompanije. Ne zaboravite da ograničeno usmeravanje nije najbolja strategija i da morate imati otvorene vidike. Samo televizija ili samo online oglašavanje nije uvek najbolja opcija (IAB istraživanje i kontekst).

Biznis cilj

Moderan marketar počinje od biznis cilja. Šta treba da postigne, tj. šta je cilj kompanije i način kako marketing može da doprinese ostvarenju cilja.

Iz tog razloga, marketing budžeti se određuju na osnovu više parametara. Izračunajte svoj budžet prema trenutno aktuelnim pravilima.

Glavni parametar je godišnji prihod, vrsta biznisa (B2B, B2C…), udeo online prodaje u ukupnoj prodaji… Zatim se godišnji budžet deli prema različitim elementima.

Unapređenje biznisa kroz marketing

Kuda ide marketing budžet na kraju dana?

Svakako, cifre su se promenile ove godine i idu nekim drugim smerom. Gartnerov izveštaj možete skinuti, ali i naslovi govore puno.

  • Nalaz br. 1: Marketing budžeti počinju da padaju za 6%
  • Nalaz br. 2: Polovini CMO-ova nedostaje mišić za finansijsko planiranje
  • Nalaz br. 3: CMO-ovi igraju na sigurno, usmeravaju budžete na stare kupce i troše duplo više u odnosu na budžete za akviziciju novih kupaca
  • Nalaz br. 4: Marketing Analytika ima najveće učešće u budžetima sa 9.2%
  • Nalaz br. 5: CMO-ovi se drže Digitalnog oglašavanja, gde 2/3 planira da poveća investicije, a tradicionalni mediji trpe gubitke
  • Nalaz br. 6: CMO-ovi smanjuju potrošnju na Marketing tehnologije za 15%
  • Nalaz br. 7: CMO-ovi se bore da balansiraju resursima, povećavajući troškove agencija, a smanjuju trošak interne radne snage
  • Nalaz br. 8: Marketing inovacije su zaštićene od pritisaka na budžet i drže se na 10% velikog budžeta.

Ključna stvar je sledeća:

„Došlo je vreme da marketing dokaže da zna da upravlja finansijama i finansijskim ograničenjima, preuzme odgovornost za poslovne rezultate, kreira budžete zasnovane na budućem povratu investicija, a ne na pretpostavkama zasnovanim na prošlosti i razvija biznis donoseći teške odluke“ – Gartner CMO izveštaj za 2017-2018.

Šta su odgovornosti modernog marketing menadžera (okvir delovanja)?

Šta je okvir odgovornosti šefa marketing tehnologija (Chief MarTech)

Jedna stvar je sigurna – doba nevinosti i izbegavanje odgovornosti za poslovne rezultate prestaje (ako već nije prestala) i dovodi u prvi plan ljude spremne da se bave biznisom.

Bonus:

Slajdovi sa predavanja na Vivaldi forumu koji se dotiču modernog marketing menadžera.