Čovek i kamen

Teške stvari o teškim temama – lekcija 89

„Teške stvari o teškim temama“ je grub prevod naslova knjige „Hard Things About Hard Things“ Bena Horovica. Tema knjige su situacije kroz koje je Ben prošao u startapovima i kompanijama koje je vodio kao i u investicionom fondu u kome se nalazi. Ovo ipak neće biti ta priča, ali je naslov sjajan i odgovara onome što želim da kažem o preduzetništvu i životu.   Prosečna osoba je komformista koji prihvata patnju i lomove sa stoicizmom krave koja stoji na kiši. – Kolin Vilson Ovaj citat bih malo izmenio i rekao „Prosečna osoba je kreacija okoline u kojoj živi, koja prihvata patnju …

Sticanje znanja o Google Analitici i Tag menadžeru

Sticanje znanja i iskustvo je nešto šta se stiče vremenom. Kada su u pitanju Google Analitika i Tag menadžer, svaka godina rada sa ovim alatima ili servisima jednaka je psećim godinama (velikog psa) tj 7.5 godina. Učenje je nekada trajalo i zasnivalo se na konstantnom čitanju i tumačenju različitih blog članaka, slušanju tutorijala ili implementacijama. Za dve godine (ili 15 psećih) možete naučiti zaista mnogo. Ukoliko znate šta radite i svakog dana unapređujete svoja znanja. Svako znanje ili oblast pati od Daning-Krugerovog efekta, gde dosta brzo stičete znanja i vaše samopouzdanje raste, da biste posle malo više vremena shvatili da …

Google Analitika, Tag menadžer i Measurement protokol treninzi

Treninzi za Google Analitiku i Google Tag menadžer – leto 2017

Posle kraće pauze, dolazi nam dugo toplo leto i mnogo znanja koje ćemo podeliti kroz treninge. Teme su nam Google Analitika kao i Google Tag menadžer sa posebnim osvrtom na Measurement protokol. Na osnovu informacija starih polaznika i test grupa, odlučili smo da promenimo format treninga, fokusiramo se na određene oblasti, smanjimo obim, radimo u popodnevnim satima (za sve one koji imaju obaveza pre podne) i ponudimo nove cene. Imamo opcije za startup-ove, studente i grupe kao i pakete treninga. Možete da prođete sa super cenom ako kupite kao ranoranilac, radite u društvu, student ste ili dolazite iz startup sveta. …

Prvih 10 godina je najteže – lekcija (88)

Zamišljen kao nadogradnja teksta iz 2010. o izlasku iz sela, biće ovo mala retrospektiva prvih 10 godina konsalting kompanije iz Srbije. Ilustrujmo to simpatičnim videom Eurosporta u kojem se takmiče Džesi Ovens, Karl Luis i Husein Bolt. Iako dolaze iz različitih era svi imaju istu početnu poziciju. Nećemo detaljno analizirati trenažni proces, sprinterice (patike sa ekserima koje sprečavaju klizanje po stazi), startne blokove naspram kopanja oslonca za start i još puno drugih elemenata. Dakle, svi su na istoj početnoj poziciji.   Race of Legends. Stunning video pits @usainbolt, @carl_lewis and the great Jesse Owens against each other! #HomeOfTheOlympics #TimeMachine pic.twitter.com/ZE43KCWagt …

Valeri Pizhanski - Silovanje via flickr (CC BY-NC-ND 2.0)

Bankarska odgovornost prema novcu klijenta

Verujem da vam je novac bitna stavka u svakodnevnom funkcionisanju. Takođe, verujem da imate svest i odgovornost prema novcu. Uglavnom, svi se nekako snalazimo. Kada je u pitanju pravno lice tj. kompanija, stvari su složenije jer sve mora biti usklađeno i dokumentima potkrepljeno. Obično postoje ljudi čija su zaduženja isključivo finansije. U ovom tekstu govoriću o odgovornosti prema novcu koju treba da ima pravno lice, ali i banka koja po zakonu ima pravo da čuva, obrađuje i upravlja klijentovim novcem. Klijenti to međusobno ne bi smeli da rade jer je to funkcija banaka. Stručnjaci razumeju pravne i statutarne zahteve i …

Vrednost display oglašavanja u digitalnom marketingu

„Svi vi što maštate o sreći…“, Milan Bata Timotić Nedavno otkrivanje velike prevare (stručno ime MethBot – više detalja na White Ops-u (koji su otkrili mrežu) i IAB-u (sa tehničkim detaljima kako proveriti da li je Methbot imao prilike da utiče na oglašivačku mrežu)) u svetskim okvirima dovodi u pitanje čitav ekosistem display oglašavanja. Sama vrednost display oglašavanja je jasna onima koji su svakodnevno u tom poslu kao i onima koji mere učinak kampanja i oglašavanja. Problem je u tome što samo takav način promocije nije funkcionalan. Radi kao deo korisnikovog puta, ali samostalno – veoma slabo. Zamislite da je vaš jedini kanal …

MarTech konsultant(i) – 350 lepih dana svetu marketinga

Ovaj članak možete posmatrati i kao svojevrsni dnevnik koji vode MarTech konsultanti poslednjih 350 dana 2016. godine. Napisan je u velikoj brzini između 4 projekta, 2 gašenja (poslovnih) požara, snimanja livestream-a i jelte, redovnog života koji bi svi trebalo da imaju. Brzo i prljavo pisanje je osnov interesantne, da ne kažem , sirove priče. Na kraju ćemo objasniti šta to mi zaista radimo. Ali pre toga, priča. Šta se to lepo desilo? 350 turbulentnih dana ispunjenih radom, odmorom, prenošenjem, ali i prodajom znanja, konstantnim učenjem, traženjem nekih novih klinaca (ili starijih) koji hoće i žele da se upuste u ovaj posao. …

presek dve discipline kljuc uspeha

Šta nosi budućnost – digitalni marketing?

Šta nosi budućnost i šta ćemo da radimo u 2017. godini? Da li će digitalni marketing u Srbiji (i regionu) pobediti sve ostale kanale marketinga? Očekujte apsolutno politički nekorektnu analizu očekivanja i definitivnog puta rada svih nas. Naravno, svi tokovi sveta će nas dotaći, hteli to ili ne. Uvod u budućnost Nekada (do 2007. godine) su se aktuelnosti iz potrošačkog društva probijale kroz široku tampon zonu švercera, šanera, interesnih grupa (korporacija) i profitera i sa zakašnjenjem stizale na naše tržište. Pod „našim tržištem“ podrazumevam i komšijske zemlje budući da se situacija malo razlikuje. Mentalitet se ne menja, već samo način pakovanja …

formiranje cene i pravljenje usluge u digitalnom marketingu

Pravljenje usluge – digitalni marketing (problem)

Digitalni marketing otvara probleme pravljenja usluge (proizvoda) i kreiranja cene. Ako ste ušli u vode digitalnom marketinga iz nečega što nije marketing (ili makar oglašavanje) nalazite se u velikom problemu. Verovatno naplaćujete svoju uslugu daleko niže od standardne cene i rušite tržište. Jednostavno zato što ne znate i ne znate koga da pitate. Kada mi postave pitanje kako se određuje cena, preporučujem slušanje epizode broj 3 prvobitnog podkasta (nažalost ne postoji više) ekipe iz 37signala , sada Basecamp-a. Odredite prokletu cenu! Pravljenje usluge izgleda kao beskrajan posao. Digitalni marketing je potpuno nov, pa i ne postoje pravila ili preporuke! Koja …

Marketing direktor koji pravi pogrešan marketing budžet

Možda niste moderan jednorog , ali ste marketing direktor. Možda vaša kompanija okreće milione evra ili milione dinara, a vaš posao je da stvorite interesovanje koje će prodaja realizovati. Ili ćete pak u saradnji sa prodajom raditi na stvaranju bolje prodaje. Cilj ovog članka nije da harmonizuje odnose između prodaje i marketinga niti da objasni ko ima veći uticaj. Cilj ovog članka je da ukaže na situaciju u kojoj se neki marketing direktori već nalaze, dok će se svi ostali naći veoma brzo. Gartner je u svom istraživanju o raspodeli budžeta, koju će marketing direktor imati u narednom periodu, raspodelio troškove na ovaj …