Programatik oglašavanje

Programatik oglašavanje

Programatik oglašavanje bila je tema o kojoj sam nedavno govorio (od A do Š) na konferenciji Content Experience . Dobar deo materijala se nalazi u ovoj prezentaciji. Tokom predavanja smo se dotakli mnogih tema. Svi komentari su mi ukazali na to da tržište nije svesno u kojoj meri je neophodno promeniti postojeću infrastrukturu (kako kreatora sadržaja tzv. publisher-a tako i klijenata). Budući da se kvalitetno programatik oglašavanje svodi na kvalitetno korišćenje podataka, svaki učesnik u lancu, od klijenta do posetioca, mora da razmenjuje podatke. Možete biti sigurni da je to veoma teško, ako unutar organizacija ne postoje ljudi koji se bave …

Proces unapredjenja marketing platforme

Kako unaprediti online biznis

Svaki online biznis se zasniva na različitim tehnologijama i na kreiranju sistema čiji elementi komuniciraju u harmoniji. Unapređenje online biznisa podrazumeva usklađivanje postojećih sistema, uvođenje pravih alata koji povezuju elemente i omogućavaju bolji marketing koji unapređuje prodaju. Kako unaprediti online biznis? Proces započinje analizom postojećeg stanja i mesta na kojima se može izvršiti unapređenje. U ovom koraku se ne znaju svi elementi biznisa, kao ni ciljevi, već se vrši objektivno posmatranje stanja. Postojeća platforma koja je oslonac online prodaji se sastoji od određenih elemenata. Sa druge strane postoje potrebe biznisa kao i ključni indikatori performansi (KPI) koji su bitni menadžmentu. Na osnovu …

događaji u google tag menadžeru

Događaji u Google Tag menadžeru

Budući da smo prošli razumevanje dataLayer-a i kako radi Google Tag menadžer, došla je na red priča o tome šta su događaji u Google Tag menadžeru. Šta su to događaji u Google Tag menadžeru? Zamislite da je GTM tu da vam omogući da bolje kontrolišete šta će se „ispaliti“ od tagova ili markera. GTM osluškuje da li će neki deo veb-sajta poslati signal (događaj/event), te da li će se na osnovu toga „desiti“ neka akcija i/ili „ispaliti“ tag. Da ne bi bilo previše programiranja, GTM osluškuje sve i svašta (tj. ono šta mu naložite), ali su osnovne stvari događaji koji su …

marketing jednorog

Moderan marketing jednorog

Ko je moderan marketing jednorog? U pitanju je mitska životinja koja se nikada (skoro) ne može uhvatiti. Neki su je možda videli, neki snimili, ali je nikada niko nije uhvatio. Razumljivo, zato što je u pitanju mitska životinja. U današnjem marketingu, svaka agencija, klijent, korporacija traži svog jednoroga kako bi uhvatila korak sa sadašnjicom i pripremila se za budućnost. Jednorog veoma pomaže. Shvatate i sami da to nije realno. Esej koji vam preporučujem da pročitate u klasi je ključnih dela iz različitih sfera života i biznisa. Nekome su to knjige Kotlera, nekome eseji Frensisa Bejkona, a nekome članak Bila Džoja …

Kako funkcioniše Google Tag menadžer

Kako radi Google Tag menadžer?

Jedna od najvećih misterija digitalnog marketinga je kako radi Google Tag menadžer. Mnogi se plaše implementacije jer ne znaju šta da očekuju. Uglavnom ne znaju šta im je zaista potrebno da bi uspešno mogli da ga koriste. Većina  ne zna kako može da proda uslugu oko ovog alata. Kako se prodaje GTM? Ne bih pričao o tome ako ne znate čemu služi, kako radi i šta vam je neophodno od resursa da bi sve zaista funkcionisalo. Tako da ćemo o tome drugom prilikom. Kako radi Google Tag menadžer? Ovaj alat olakšava rad sa veb-sajtovima i aplikacijama klijenta (ili vašim) u cilju boljeg upravljanja …

besplatan konsalting

Besplatan konsalting ili kako umanjiti svoju vrednost

Nikada ne nudite besplatan konsalting! Zašto? Odgovor na ovo pitanje zasniva se na iskustvima sakupljenim tokom godina bavljenja ovim poslom. Sledeći komentari i uputstva nisu rezervisani samo za konsalting. Mogu se primeniti u širokom opsegu industrije usluga. Prodaja konsaltinga nije stvar davanja besplatnih usluga, već razmena vrednosti za novac. Nemojte prihvatati rad na besplatnim analizama/primerima. Floskula “Probaj pre nego što kupiš” ne funkcioniše u konsultantskom poslu. Takvi zahvati stvaraju situacije u kojima povećavate rizik jer radite sa nedovoljno informacija. Zamislite da ste nekome obećali analizu gledajući, recimo vebsajt, a ne ulazeći u pozadinu prodajnog procesa i merenja. Isključićete merenje uspešnosti online procesa …

tagovi google tag menadžera

Sve tajne dataLayer objekta – Google Tag menadžer

Prvi put sam se susreo sa dataLayer objektom čitajući rešenje Sima Ahave koristeći Google Tag menadžer. Sva dokumentacija o tag menadžeru je počinjala i završavala sa dataLayer-om. Ekrani kojima se pokazivalo menjanje sadržaja i funkcionalnosti na samoj stranici web sajta su bili šuma informacija koje početniku ne znači ništa. Ali osećaj da tu nešto bitno i veliko postoji je bio itekako prisutan. Google Tag menadžer Google Tag menadžer je kao što ime kaže – upravljač tagovima (markerima) čiji je proizvođač Google. Na tržištu postoji nekoliko rešenja – kao što je Adobe, Tealium… Svi u suštini rade istu stvar i najbolje …

elektronski potpis primer ugovor

Elektronski potpis i kako potpisati ugovor

Poslednjih meseci, u cilju jednostavnije logistike pomeranja papira, „teramo“ klijente da koriste elektronski potpis i potpišu ugovor koji je sačinjen na računaru. Malo je reći da je proces problematičan. Na kraju se svodi na štampanje ugovora, pečat plus fizički potpis, kurir ili lična dostava. Hajde da olakšamo život i smanjimo troškove (u vremenu i novcu). Od 2016te svi pravni subjekti u Republici Srbiji komuniciraju sa Poreskom upravom putem elektronskih servisa. Jednostavno ne postoji drugi način. Ako želite da isplatite plate, prijavite PDV ili na bilo koji način pristupite vašim podacima (ili vaše knjigovođe) morate imati elektronski potpis. Gde stoji i …

Digitalna agencija

Digitalna agencija – mitovi i legende

Digitalna agencija – kako to lepo zvuči. Do kraja 2015-te sam bio suvlasnik i partner takve agencije koju ću uvek beskrajno hvaliti i spominjati. Ako tražite vrhunsku uslugu digitalne strategije, naprednog SEM oglašavanja, sveobuhvatnog digitalnog nastupa postoji samo jedno mesto u regionu (i dalje postoji i razvija se) – HUGE Media. Ali ovo nije tekst o toj agenciji. Želim da opišem mitove i legende iz života onoga što se zove digitalna agencija. Video sam ih ne mali broj, sarađivao i radio zajedno na projektima. Sažeću listu uspona i padova, tački preloma ili tački uspona – onda kada se stvari menjaju i transformišu, …

Šenzen (Shenzhen) grad budućnosti

Kada vam prijatelj kaže da pogledate prilog o gradu budućnosti jer „se ložiš na te stvari“ preporuka ne sme biti odbijena – pogotovo ako je priča o gradu kao što je Šenzen. Ukupno skoro sat dokumentarnog programa iz Wireda, podeljen na lepe celine kako vas ne bi umorio. Dočekaće vas sveobuhvatna priča o istoriji, promenama, kulturi, promenama, podkulturi i svim onim stvarima koje čine evoluciju, kako poslovanja tako i promenama koje nam dolaze odatle. Pogledi iz mnogo uglova, kako iz ugla hakera, evropskih i američkih preduzetnika, inženjera, poslovnih inkubatora kao i od ljudi koji žive i funkcionišu svakodnevno. Šenzen je jedan od …