marketing jednorog

Moderan marketing jednorog

Ko je moderan marketing jednorog? U pitanju je mitska životinja koja se nikada (skoro) ne može uhvatiti. Neki su je možda videli, neki snimili, ali je nikada niko nije uhvatio. Razumljivo, zato što je u pitanju mitska životinja. U današnjem marketingu, svaka agencija, klijent, korporacija traži svog jednoroga kako bi uhvatila korak sa sadašnjicom i pripremila se za budućnost. Jednorog veoma pomaže. Shvatate i sami da to nije realno. Esej koji vam preporučujem da pročitate u klasi je ključnih dela iz različitih sfera života i biznisa. Nekome su to knjige Kotlera, nekome eseji Frensisa Bejkona, a nekome članak Bila Džoja …

Kako funkcioniše Google Tag menadžer

Kako radi Google Tag menadžer?

Jedna od najvećih misterija digitalnog marketinga je kako radi Google Tag menadžer. Mnogi se plaše implementacije jer ne znaju šta da očekuju. Uglavnom ne znaju šta im je zaista potrebno da bi uspešno mogli da ga koriste. Većina  ne zna kako može da proda uslugu oko ovog alata. Kako se prodaje GTM? Ne bih pričao o tome ako ne znate čemu služi, kako radi i šta vam je neophodno od resursa da bi sve zaista funkcionisalo. Tako da ćemo o tome drugom prilikom. Kako radi Google Tag menadžer? Ovaj alat olakšava rad sa veb-sajtovima i aplikacijama klijenta (ili vašim) u cilju boljeg upravljanja …

besplatan konsalting

Besplatan konsalting ili kako umanjiti svoju vrednost

Nikada ne nudite besplatan konsalting! Zašto? Odgovor na ovo pitanje zasniva se na iskustvima sakupljenim tokom godina bavljenja ovim poslom. Sledeći komentari i uputstva nisu rezervisani samo za konsalting. Mogu se primeniti u širokom opsegu industrije usluga. Prodaja konsaltinga nije stvar davanja besplatnih usluga, već razmena vrednosti za novac. Nemojte prihvatati rad na besplatnim analizama/primerima. Floskula “Probaj pre nego što kupiš” ne funkcioniše u konsultantskom poslu. Takvi zahvati stvaraju situacije u kojima povećavate rizik jer radite sa nedovoljno informacija. Zamislite da ste nekome obećali analizu gledajući, recimo vebsajt, a ne ulazeći u pozadinu prodajnog procesa i merenja. Isključićete merenje uspešnosti online procesa …

tagovi google tag menadžera

Sve tajne dataLayer objekta – Google Tag menadžer

Prvi put sam se susreo sa dataLayer objektom čitajući rešenje Sima Ahave koristeći Google Tag menadžer. Sva dokumentacija o tag menadžeru je počinjala i završavala sa dataLayer-om. Ekrani kojima se pokazivalo menjanje sadržaja i funkcionalnosti na samoj stranici web sajta su bili šuma informacija koje početniku ne znači ništa. Ali osećaj da tu nešto bitno i veliko postoji je bio itekako prisutan. Google Tag menadžer Google Tag menadžer je kao što ime kaže – upravljač tagovima (markerima) čiji je proizvođač Google. Na tržištu postoji nekoliko rešenja – kao što je Adobe, Tealium… Svi u suštini rade istu stvar i najbolje …

elektronski potpis primer ugovor

Elektronski potpis i kako potpisati ugovor

Poslednjih meseci, u cilju jednostavnije logistike pomeranja papira, „teramo“ klijente da koriste elektronski potpis i potpišu ugovor koji je sačinjen na računaru. Malo je reći da je proces problematičan. Na kraju se svodi na štampanje ugovora, pečat plus fizički potpis, kurir ili lična dostava. Hajde da olakšamo život i smanjimo troškove (u vremenu i novcu). Od 2016te svi pravni subjekti u Republici Srbiji komuniciraju sa Poreskom upravom putem elektronskih servisa. Jednostavno ne postoji drugi način. Ako želite da isplatite plate, prijavite PDV ili na bilo koji način pristupite vašim podacima (ili vaše knjigovođe) morate imati elektronski potpis. Gde stoji i …

Digitalna agencija

Digitalna agencija – mitovi i legende

Digitalna agencija – kako to lepo zvuči. Do kraja 2015-te sam bio suvlasnik i partner takve agencije koju ću uvek beskrajno hvaliti i spominjati. Ako tražite vrhunsku uslugu digitalne strategije, naprednog SEM oglašavanja, sveobuhvatnog digitalnog nastupa postoji samo jedno mesto u regionu (i dalje postoji i razvija se) – HUGE Media. Ali ovo nije tekst o toj agenciji. Želim da opišem mitove i legende iz života onoga što se zove digitalna agencija. Video sam ih ne mali broj, sarađivao i radio zajedno na projektima. Sažeću listu uspona i padova, tački preloma ili tački uspona – onda kada se stvari menjaju i transformišu, …

Šenzen (Shenzhen) grad budućnosti

Kada vam prijatelj kaže da pogledate prilog o gradu budućnosti jer „se ložiš na te stvari“ preporuka ne sme biti odbijena – pogotovo ako je priča o gradu kao što je Šenzen. Ukupno skoro sat dokumentarnog programa iz Wireda, podeljen na lepe celine kako vas ne bi umorio. Dočekaće vas sveobuhvatna priča o istoriji, promenama, kulturi, promenama, podkulturi i svim onim stvarima koje čine evoluciju, kako poslovanja tako i promenama koje nam dolaze odatle. Pogledi iz mnogo uglova, kako iz ugla hakera, evropskih i američkih preduzetnika, inženjera, poslovnih inkubatora kao i od ljudi koji žive i funkcionišu svakodnevno. Šenzen je jedan od …

50 nijansi – merenje i analiza podataka sa Google Analitikom

Tokom svoje karijere u industriji gde su merenje i analiza osnova, sam imao prilike da se upoznam sa novim i inventivnim načinima merenja, novim ili adaptiranim metodologijama kao i tehnološkim pomerajima  u načinima merenja. Glavna alatka za merenje je bila Google Analitika. Za svo vreme prateći industriju, mogu da vam kažem da su svi alati beskorisni ukoliko ih ne prilagodite svom poslovanju. Najsavršeniji alat koji pronađete (besplatan ili plaćen) neće vam pomoći ukoliko ne znate šta i kako merite, šta vam je poslovni cilj, šta očekujete od potencijalnih klijenata da urade i ukoliko ne znate svoju ciljnu grupu. Površnim praćenjem informacija, ne …

Devalvacija (digitalnih) kreativaca

Čest termin koji se pojavljivao u novinama, na televiziji tj sredstvima javnog informisanja je devalvacija. Smanjenje vrednosti valute u odnosu na druge valute. Ako pretpostavimo da je kreativnost valuta i da se ona prodaje za određeni novac i vrednost, digitalni kreativci su sami sebi smanjili vrednost kreativnosti. Da biste postigli kvalitet neophodan za osmišljavanje digitalnih kampanja, razumeli tehnologije koje se vrte u pozadini, kreativno uobličili i aplicirali poruku kroz digitalne kanale – treba vam kilometraža. U ovom slučaju se meri godinama, iskustvom, testiranjem, upoznavanjem sa opskurnim tehnologijama i razmišljanju kako napraviti narativ ispričan tehnologijama. Ovo je priča o devalvaciji i …

Snaga je u vama

“Svi pravci delovanja su rizični, tako da opreznost ne leži u izbegavanju opasnosti (što je nemoguće), već u proračunatom riziku i odlučnom delovanju. Pravite greške zbog ambicije a ne zbog lenjosti. Razvijte snagu da uradite hrabre stvari, a ne snagu da trpite” – Nikolo Makijaveli, Princ Prva stvar kada prestanete da čekate je bes, bes na sebe zbog svoje gluposti. Zatim se opravdate da niste mogli bolje, zbog okolnosti u kojima ste se našli. Onda počnete da tražite krivca za svoju sputanost u drugima. I na kraju završite na sebi. Sami ste krivi za sve što vam se događa. Uvek možete biti spremniji, …