Devalvacija (digitalnih) kreativaca

Čest termin koji se pojavljivao u novinama, na televiziji tj sredstvima javnog informisanja je devalvacija. Smanjenje vrednosti valute u odnosu na druge valute. Ako pretpostavimo da je kreativnost valuta i da se ona prodaje za određeni novac i vrednost, digitalni kreativci su sami sebi smanjili vrednost kreativnosti. Da biste postigli kvalitet neophodan za osmišljavanje digitalnih kampanja, razumeli tehnologije koje se vrte u pozadini, kreativno uobličili i aplicirali poruku kroz digitalne kanale – treba vam kilometraža. U ovom slučaju se meri godinama, iskustvom, testiranjem, upoznavanjem sa opskurnim tehnologijama i razmišljanju kako napraviti narativ ispričan tehnologijama. Ovo je priča o devalvaciji i …

Snaga je u vama

“Svi pravci delovanja su rizični, tako da opreznost ne leži u izbegavanju opasnosti (što je nemoguće), već u proračunatom riziku i odlučnom delovanju. Pravite greške zbog ambicije a ne zbog lenjosti. Razvijte snagu da uradite hrabre stvari, a ne snagu da trpite” – Nikolo Makijaveli, Princ Prva stvar kada prestanete da čekate je bes, bes na sebe zbog svoje gluposti. Zatim se opravdate da niste mogli bolje, zbog okolnosti u kojima ste se našli. Onda počnete da tražite krivca za svoju sputanost u drugima. I na kraju završite na sebi. Sami ste krivi za sve što vam se događa. Uvek možete biti spremniji, …

Marketing i politika – zašto stranke ignorišu Internet i javnost?

Kako je mogućnost izbora kroz internet (i zavisne kanale) omogućila tektonsku promenu marketinga i politike kroz praćenje javnosti Okruženi smo sa informacijama – sa telefona, televizora, tableta, kroz aplikacije, radio, bilborde, javni prevoz. Svaki minut nam je popunjen sa nekim podsticajem da pogledamo, pročitamo, saznamo nešto novo na temu koja bi možda mogla da nas interesuje. A sve na osnovu parametara koji nas opisuju tj koje ostavljamo iza sebe kroz razne panele, piplmetre, kroz svaki mogući uređaj povezan na internet, aplikaciju, Google ili neki drugi pretraživač. Demografija i interesovanja – da li ja pripadam ciljnoj grupi? Ako sam muškarac, između 35 …

Mogućnosti Google Analitike

Često postavljana pitanja, kada se susretnem sa klijentima koji čitaju i tumače izveštaje koji su im dostupni u Google Analitici, su: „šta još možemo da uradimo“ i „da li to radimo na pravi način?“. Prvi izazov sa kojim se susrećem je – da li je praćenje postavljeno (ili implementirano) kako treba. Čest problem koji se javlja je pogrešno postavljen kod ili kod koji nije na svim stranicama web sajta. Drugi je – da li se podaci slažu kako treba i da li se nalaze na pravim mestima tj da li su sesije, korisnici i njihove posete valjane u analitici – …

Vrhunski treninzi Google Analitike za biznis

Krajem aprila i početkom maja 2016 ću održati seriju specializovanih treninga za Google Analitiku po različitim vertikalama. Teme jednodnevnog treninga pokrivaju marketing i digitalne agencije (26.4.2016) ecommerce portale (27.4.2016) portali tj publisheri – novinske kuće (4.5.2016) biznisi koji sakupljaju kontakte – leadove (6.5.2016) Dao sam im predznak „vrhunski“ zato što to jesu – sažeta iskustva, znanja, implementacije tokom poslednjih 8 godina u saradnji sa klijentima iz raznih industrija. Vrhunski materijal za sam trening i posle treninga. U odličnom prostoru sa odlično organizovanim tempom rada i pauzama. U toku radne nedelje jer je ovo posao. Sa vrhunskom audio i video produkcijom kako bi polaznici …

Web i poslovna inteligencija - razmena podataka

Analitika podataka u industriji putovanja

Koliko je analitka tj podaci o putnicima i potencijalnim putnicima bitna u industriji putovanja? Jednom rečju – MNOGO.

Nedavno na konferenciji InOrbit2016 u Sloveniji, održao sam predavanje na temu strukturiranja i sakupljanja podataka u industriji putovanja.

Šta uraditi da vas otpuste?

Na jesen 2011.godine je Stiv Jege napisao interni članak koji je trebao da se pojavi na internoj Google+ grupi kompanije Google. Slučajno je članak završio u javnosti i od tada se sadržaj prepričava i citira. U pitanju je poređenje Google-a i Amazona u kojima je Stiv radio. Najcitiraniji deo članka je deo o suštini sistema koji trebaju da komuniciraju unutar kompanije i koji je zacrtao  Džef Bezos. Pre nego pročitate veoma jednostavan i jasan zahtev/naredbu koju je Džef napisao, osvrnuo bih se na čest problem koji se javlja u kompanijama. Svako ljubomorno čuva podatke. Svako uživa u svom malom svetu, …

Onda kada ste na autoputu

Da li ponekad imate osećaj da je preduzetnički život veoma sličan vožnji po Beogradu (ili nekom od glavnih gradova bivše države) gde imate veliki broj ulica ali toliko jednosmernih, sa toliko znakova ograničenja, da u slučaju da ne znate zaista mesto na koje ste krenuli, u slučaju da promašite pravo skretanje, neizostavno morate napraviti prekršaj da biste se vratili i stigli gde ste naumili, dok bi vam praćenje svih pravila i znakova oduzelo vremena, goriva i kilometraže i živaca? I ja. Svaki dan. Sistem nije koncipiran tako da je dopuštena greška – i ako nije savršeno, onda nije dobro i …