novegodine.com | novegodine.rs – projekat (2)

Još malo o portalu NOVE GODINE

Sa organizacione strane, cilj nam je bio da u prvom talasu stvorimo bazu događaja u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, Subotici… većim gradovima Srbije kao i regionu.

Asistent u huge-u (Lidija) je krenula još sredinom oktobra u ostvarivanje kontakta sa restoranima, kafićima, klubovima, hotelima kako bi kreirala pozitivno mišljenje o besplatnom portalu kao i o tome da se događaj treba pripremati ranije (izbegavanje kampanjskog rada).

Naravoučenije br 1: Lakše je objasniti preduzetniku koliko nešto košta, nego mu objasniti da je nešto besplatno.

U inicijalnoj fazi obaveštavanja smo shvatili da će se događaji na neki način (čitaj: bar u vidu najave) kreirati krajem novembra (27-29.novembar – magičan datum u Srbiji). Interfejs (hrv. sučelje) je pripremljeno već u oktobru ali je finalna tehnička implementacija čekala početak novembra kako bi se unapred obezbedio sponzor portala.

Naravoučenije br 2: Lakše ćeš prodati 100 banera, nego 1 brendiran portal čija marketinška vrednost prevazilazi najluđe snove.

Kao i u svakoj implementaciji sve izgleda sjajno na početku, ali u toku procesa unošenja podataka, upload-a, registracije, itd… shvatili smo kakve sve poteškoće mogu da se jave. Nismo bili lenji i gomilu ideja smo sveli na par efikasnih.

Naravoučenije br 3: Nikada ne pokušavaj da napraviš svemirsku letilicu (eng. space shuttle) već koristi jednostavne stvari i ponudi skroz OK moped.

Upornim radom naše koleginice pronašli smo sve postojeće portale koji su se bavili fenomenom zabave u Srbiji za vreme Nove godine. Trud se isplatio i dobili smo referentnu tačku kvaliteta i sadržaja, kao i poslovnog modela koji stoji iza ovih portala.

Naravoučenije br 4: Logika i poslovni modeli ne postoje u Srbiji.

Sa tehničke strane, portal je baziran na Drupal-u, ako neko pita, kao i standarnom setu modula.

Naravoučenije br 5: Nikada nemoj programirati iz početka nešto što već postoji, pogotovu ako to radi kako treba.

Poslovni model koji smo videli da postoji nam se nije svideo ali smo shvatili da je skroz realan, gledajući stanje nacije. Tako da smo odlučili da ponudimo drugi pristup i kompletno brand-iramo portal jednim sponzorom. Naravno, uzeli smo u obzir i da ovakav pristup neće doneti korist.

Naravoučenije br 6: Ako želiš da pucaš, budi siguran da imaš veliku pucaljku.

U nekom narednom članku, nove informacije o tome kako napredujemo…

slični članci