
Jedna sporedna tema je iskrsla tokom rada na novim godinama.
Nakon dugih razgovora, kao i puno ponuda i slika dizajna portala koje smo nudili potencijalnim sponzorima, shvatili smo jednu stvar. Ta jedna stvar ima veze za ekonomskom krizom. Isto tako i sa stanjem nacije. I ove dve stvari obavezno idu jedna sa drugom kako bi kreirale treću – koja se tiče paranoje. Paranoju pojačava lokacija u kojoj se ovaj projekat razvija.
Nažalost, ekonomska kriza je udarila na mala vrata Srbiju, pravi efekat će se osetiti tek kroz nekoliko meseci. Ali najbitniju poruku koju su lokalne ispostave stranih kompanija dobile iz centrala, a ispostave prosledile okolini (koperantima, distributerima, partnerima) je sledeća.
Trošite pametno!
Trošiti pametno u Srbiji znači, NE TROŠI UOPŠTE.
Ili bar, troši na sigurne stvari (valjda).
Zbog predviđene krize, mediji u Srbiji podižu cene, misleći da će se broj oglašivača i oglasa smanjiti. Mislim da se to neće desiti, iz prostog razloga što će firme morati da se oglašavaju znajući da je to najsigurniji način da prodaju nešto.
Normalan pristup poslovanju je povećavati obim a držati cene ili ih čak spustiti. Nažalost, spuštanje cena se u Srbiji smatra lošim poslovnim potezom ili bar naznakom problema.
Internet kao jeftin medij (znamenita rečenica srpskog direktora je: pa Internet je besplatan), je idealno tlo za reklamiranje.
Ali ne reklamiranje standardnog tipa, već pametno. To uključuje mnogo rada u slučaju da znaš šta radiš.