privatnost korisnika – novegodine.rs (3) projekat

Projekat kao što su novegodine.com je doveo do interesantnih situacija.

Korisnici Interneta počinju da se ophode sa pažnjom prema svom identitetu kao i prema infomacijama o sebi (prvenstveno email).

Sticajem okolnosti prijatelj ili ne tako dobar prijatelj je uneo podatke druge osobe u polje za primanje redovnog biltena portala. Nakon primljena dva biltena, osoba nam se obratila sa porukom ozbiljne sadržine, čiji deo ću navesti ovde.

…slanjem ovakvih mailova (spam) kršite Član 9. Zakona o oglašavanju RS

Član 9.

Oglasna poruka ne može da se uputi pojedinačno određenom licu, ako je ono jasno izrazilo volju da mu se ona ne upućuje.

Zabranjeno je oglašavanje slanjem nenaručene robe, kao i direktnim obraćanjem određenom licu na javnom mestu, osim ako je to lice jasno izrazilo volju da mu se može obratiti i ako je takvo obraćanje u skladu sa ovim zakonom i drugim propisima.

Zabranjeno je oglašavanje slanjem oglasnih poruka putem pozivnih sredstava sa i bez ljudskog posredovanja, putem telefaks uređaja ili elektronskih poruka, bez saglasnosti primaoca oglasne poruke.

Hvala na odgovornosti prema ličnim infomacijama (email-u).

Zakon možete naći ovde .

Na stranu sklanjanje sa mailing liste, komunikacije sa osobom koja je vidno uznemirena primanjem biltena kao i obrazloženjem principa portala, politike privatnosti i funkcionalnosti liste za slanje biltena.

Ono što je bitno je način na koji ljudi gledaju na informacije dobijene elektronskom poštom.

Portal kao i bilten su pravilno potpisani sa firmom koja je kreirala sadržaj. Odjava sa liste je vidno istaknuta, spam filteri ne shvataju poslate poruke kao SPAM…

Pored lepo sročene poruke osobe sa početka teksta dobili smo i poruku sledeće sadržine

Odjebi sa porukama!

Kulturno smo joj objasnili nedostatke ovakve vrste komunikacije.

2 коментара

  1. Po svemu sudeći žrtva spama je pročitala članak Kako da odbrusite spameru. Dobro je da su ljudi počeli da shvataju da protiv SPAM-a treba i mogu da reaguju.

    Ono što me je u ovom vašem članku posebno dojmilo je to kako, kao i svaki drugi spameri, vrlo lako skrećete pažnju sa vašeg nedoličnog i potpuno neprihvaljivog ponašanja na nekoga drugoga i to na dva karakteristična načina:

    – jedan je da krivicu svaljujete na drugoga – niste vi krivi već je neko žrtvu prijavio na vašu listu. Stvar je u tome da vi morate obezbediti mehanizam koji onemogućava da bilo ko bude prijavljen na vašu listu, ne bez njegovog znanja, već bez njegovog izričitog dopuštenja. Vi ste pred zakonom obavezni da to osigurate.

    – drugi je da korisniku spočitavate nepristojnost u obraćanju. Ako je neko nekulturan u celoj priči to ste upravo vi, svojim spamovanjem (za nekulturno ponasanje nepristojan rečnik nije neophodan).

    Kao spameri, vi se svrstavate u najniži ljudskoliki oblik života. Spameru čovek ne može da kaže bilo šta nekulturno, jer koliko god nekulturno da se izrazi to je ihahaj iznad nivoa koji je u obraćanju spameru prihvatljiv.

    Stvarno je vrhunac licemerja da nekome ko protestvuje zato što ga spamujete objašnjavate da njegova komunikacija sa vama ima neke nedostatke, i još pri tom ističete sopstvenu kulturu, s kojom ste se rastali onda kada ste žrtvu „kulturno“ spamovali.

    Zašto se niste malo osvrnuli sopstvene nedostatke? Vaš osnovni nedostatak je to što uopšte ne poznajete problematiku SPAM-a. Naime, vama je opravdanje za slanje spama što ste se potpisali na poruci, što ste u poruku umetnuli objašnjenje kako se sa vaše spam liste korisnik može odjaviti i što, vidi čuda, vaše poruke spam filteri ne prepoznaju kao SPAM.

    Zaboravili ste samo jednu stvar: po Zakonu, vi NE SMETE da pošaljete poruku ako pre toga niste dobili odobrenje od primaoca i NE SMETE da omogućite da treće lice nekoga prijavi na vašu spam listu.

    Umesto što ste ovako opleli po žrtvi sopstvenog neznanja i nemara, jer se usudila daprotestvuje, pobrinite se da otklonite očigledne nedostate u svojim postupcima kako vas neko zaista ne bi predao zakonu te vas tako doveo u vrlo nezgodnu situaciju ne samo zbog visokih kazni, nego i zbog loše slike u javnosti.

  2. Hvala na pozitivnim kritikama.
    Krivica je u potpunosti naša. Nepristojnost ni u jednoj rečenici nije otišla sa ove adrese prema niti jednom korisniku.
    Hvala još jednom.

Затворено за коментаре.

Exit mobile version