
Nudge nudge!
Pre par nedelja sam čuo sjajnu definiciju muškaraca koji mnogo pričaju, flertuju a ništa konkretno ne rade. Suština je u sadržaju (muškarca).
On ti je kao mikrotalasna. Može da zagreje ali ne može da skuva.
Moja analogija ide na stranu komunikacije i tehnologije. Twitter kao brz i kratak medij za komunikaciju, u suštini je baš to, mikrotalasna, koja služi za brzu distribuciju i akciju.
Pravi sadržaj se može dobiti na dobrom izvoru ili ringli (šporetu) gde se dobro kuva. Dobri kuvari su specijalisti zanata i mogu da pruže pravu sliku stvari.
Perque?
Zbog čega ova priča? U onim trenucima kada se okupljamo na dozi kofeina dodjemo do neke nove ideje koja će nas sačekati tu iza ugla. Možete nas zvati fizionarima/futuristima ali mi znamo da se moramo spremiti već sada i predvideti šta naš čeka. A to sada znači da nam dolaze vremena plaćenog sadržaja. Verovatno za simbolične novce jer nećemo publikovati analize o tržištu. U slučaju analiza, ovaj vid plaćanja je ustanovljen i funkcioniše besprekorno (Gartner).
Kreiranje sadržaja koji vredi publici i koja je spremna da plati, je trenutak koji dolazi.
Twitter je savršen medij za promociju i dizanje prašine, i brzu komunikaciju sa publikom. Kako stići do tržišta koje je spremno da plati i dovoljno veliko da prihvati sadržaj? Proširite mrežu, tražite ljude. Uz pametan rad i sistematičnost stići ćete do zadovoljavajućeg broja.
Ozbiljna priprema i rad donose darove. Preko noći može da uspe spamovanje i korišćenje software-a, crni SEO i svakakve vradžbine, ali na duže staze (u eri Interneta taj period možemo meriti sa nedeljama) bićete isečeni.
Sadržaj
Kada razmišljamo o sadržaju, i generacijama koje prihvataju Internet kao neospornu referentnu tačku u svakodnevnoj komunikaciji i dozi informacija, dolazimo do činjenice koja se neće svideti niti jednoj oglašivačkoj mreži. Bar ne u slučaju da ste zaista ozbiljan kreator sadržaja.
Cilj ozbiljnog kreatora sadržaja, je da se finansira od pretplatnika i čitaoca, uz minimum reklama i korišćenja oglašivačkih mreža. Prodajom pozadine ili sponzorisanjem kompletnog materijala- se izbegava šizofreno reklamiranje sa različitih izvora, i koristi se brendiranje umesto raznolikih tapeta.
Publika
Multijezičnost
Živimo i radimo sa jezikom koji koristi i razume cca 30M ljudi (pod uslovom da pišete latinicom). To tržište se znatno umanjuje sa sadržajem koji imate pošto će gađati usko ciljanu publiku (osim ako se ne bavite estradom, tabloidnim informacijama, politikom ili insajderskim informacijama sa lokalnih berzi). Ili vas čeka mučan posao prevođenja ili korišćenje online inline prevodioca (Google Translate).
Na primer dešava se da dobijam preglede na stranicama ovog bloga korišćenjem servisa za on line prevođenje.
Kako da vas pronađe publika?
Ostaje samo pitanje kako će tržište pronaći vaš dobro skuvan, promovisan i preveden sadržaj?
Ozbiljne ekipe (5-10 ljudi) profesionalno bloguju/pišu kvalitetne tekstove koji se kreću od kratkih vesti do ozbiljnih analiza tema kojima se bave. Ovakvu produkciju je teško sustići. Ovde dolazimo do ozbiljnog problema vidljivosti kvaliteta. Jedini način izbegavanja masovne produkcije i angažovanja publike je sistematično pisanje, komentarisanje na forumima/blogovima/twitteru i gađanje delova nedelje za publikaciju.
Kao što reče Miss broj posetilaca i ozbiljnih čitača dolazi subotom ujutro. Ne, nisu u pitanju fetiš majstori koji su željni devojačkih priča, već ljudi koji rade i žele na pravi načim asimiluju znanje koje se nudi. A ima šta da se pročita pored posla.
Kako da publika konzumira sadržaj?
Na koji način se čitaju tekstovi/gledaju snimci ili video?
Sve zavisi od uzrasta. Pogledajte bilo kojih 15 minuta MTVa ili možda 5, sve zavisi od toga koliko imate strpljenja.
Svi reality programi, talk show emisije, razgovori, serije su maksimalno skraćeni ne bi li se prikazala finalna forma ili zanimljivi sadržaj. Sve one „smaračke“ stvari koje se tiču pripreme, razrade, analize…ostaju u pozadini i ne trebaju da zamaraju publiku. Svi vole da odu na koncert, zabave se 2 sata i odu kući. Ne kažem da ljudi moraju da znaju šta se sve događa pre finala, ali bi na neki način trebali da znaju koliko svaka akcija ili dogadjaj zahteva pripreme, planiranja, testiranja i menadžmenta.
Na kraju dana bavimo se edukacijom. Sama forma mora biti jasna i relativno kratka. Na primer ovaj članak nema šanse da pročita osoba sa malo strpljenja. 😉 Dragi čitaoče, hvala na strpljenju.
Čemu uopšte ovakav tekst?
Čemu ovakav iskorak u priči o twittovanju i blogovanju? Mikrotalasna (twitter) je sjajna za instant stvari, dok je za pravu čorbu potreban šporet (blog-duža forma).
Da se razumemo daleko više twittujem nego što pišem ovih dana, ali imam potrebu da prenesem zapažanja i stvari koje sve više počinju da se kristališu u poslu kojim se bavimo. A bavimo se kreiranjem sadržaja za svoju nišu.
Bonus
Za kraj malo predviđanja. Twitter nije popularan među mlađom populacijom. Još uvek.
Onda kada shvate da je cena twittovanja kroz GPRS ili 3G (4G) na kraju dana jeftinija od SMSa i da mogu daleko brže i lakše da komuniciraju sa svojom ekipom a uz to i da nešto instant nauče (laka forma) možemo da očekujemo povratak blogovanja. Uvek će biti onih koji žele da prošire formu komunikacije.
Ako ste imali strpljenja da čitate do sada obratite pažnju na sledeće. Sve gore navedeno nije pitanje kada će se desiti već kako preraditi postojeće ne bi li se prilagodilo sadašnjem trenutku.
Update: Te neke 2015 se pojavio Snapchat i promenio sve. Sadržaj je krenuo putem data planova, forma je sve kraća, pažnja je sve manja i duga forma ostaje rezervisana za ljude koji znaju šta žele.