Kako sam se vratio kući

Kada krenete na taj put samotnjaka/preduzetnika/privatnika… čeka vas neprijatna činjenica. Nema više šarenih kancelarija, zauzetih ljudi koji gledaju u kalendare za 2 meseca od sada i planiraju sastanke, maratonske kolegijume sa kojih izlaze zombiji… Nema ljudi oko vas koji vam smetaju i žele da podele sa vama vic dana ili makar dobar trač.

Opuštanje

Ono što primetite nakon par minuta rada u sopstvenoj režiji, je nepostojanje korbača ili makar nekoga iznad vas koji vam nešto traži. (Naučite da ipak postoji i da je bio non stop nevidljiv a to je država, dok sličan princip postoji i u običnom životu – i nad popom ima pop.)

Shvatite da stajanje možete iskoristiti samo za jednu delatnost – efikasno i reaktivno razmišljanje, a tog vremena (za stajanje) imate malo.

Radno mesto

Kako ste sami sebi stvorili radno mesto (nije obavezno da poistovetite radno mesto sa stolom i stolicom: mada je ova veza česta pojava u društvu – hvala na izvoru koji želi da ostane anoniman) i brinete se o sebi – najbitnija stvar na koju trebate da mislite je kako podeliti dan. Vreme za posao i vreme za život.

Onaj deo sa životom je relativno lak, kako ste ga već proživeli. Poslovni deo dana je malo teži.

Kakva su iskustva?

Iz raznih izvora, komentara, prepričavanja i iskustava stvar je jasna… Odvojite prostor za rad. Makar to bila zasebna soba koja ima radno vreme. U slučaju da ne postoji radna soba pribegavajte drugim oblicima formiranja radnog prostora.

Prvih nekoliko meseci i klijenata za koje sam radio, sam rad/posao sam prebacio na njihov teren. Komunikacija je bila brža, provedeni sati su bili „vidljivi“ i bez problema. Nakon ovog perioda sam se vratio u stan i nastavio da radim. Tada su nastali problemi. U stanu postoji 1001 šarena stvar koju se setiš da iskoristiš i u stvari ne radiš posao koji si predvideo da završiš.

Preporuka

Tako da je topla preporuka sledeća:

Izdvojte radni prostor od životnog. Trudićete se da završite posao na efikasan i efektivan način. Radni prostor vam NIJE KUĆA. U radnom prostoru trebate da se osećate dovoljno dobro, da je uredan i da se potrudite da što pre odete iz istog čim ZAVRŠITE posao.

Grupni prostor

Svuda se otvaraju grupni prostori za rad. Kancelarijski prostor za malu firmu predstavlja sumanut trošak ili trošak bez opravdanja (klijent vas neće uzeti zato što imate šareni salonac sa francuskim nameštajem). Prostor koji možete koristiti kao preduzetnik-početnik, mala kompanija je idealan za početak, testiranja firme i rada van kuće. Sam način rada može da se podvede pod telerad ili rad na daljinu.

Tako da ovaj tekst može biti aktivacija preduzetnika ili neke institucije koja poseduje prostor koji ne može da iznajmi (a poseduje infrastrukturu: faks aparate, internet veze, bife i sl) u paketu, napravi otvoreni radni prostor sa potrebnim resursima koji iznajmljuje za mali dnevni novac ljudima koji ne rade u kancelariji (a možda su i preduzetnici). Sala za sastanke, projektor… elementi za iznajmljivanje.

11 коментара

  1. Glavni smor uobičajenog rada je što su ljudi „dužni“ da sede 8 sati i da se pretvaraju da rade čak i ako imaju manje posla od tih osam sati… Glavna problem je kada nemaš mesto i vreme, a ti uvedeš sebi „klizno“ radno vreme… Tako tek ništa ne završiš

  2. Naravno… Kada imaš cilj trudiš se i da sve oko tebe bude podređeno tom cilju… Ako si ostavio telefon detetu to lako objašnjava stav prema poslu.

  3. Kako vec godinama radim kao freelancer, iz topline stana i komfor spavace sobe, imam dosta iskustva u koriscenju takvog kucnog prostora kao radnog. Paralelno sam radio po projektima u kancelarijama klijenata, prijatelja i sl. A od nedavno radim i u firmi, sa (relativno) fiksnim radnim vremenom. Razlika svakako postoji, a bas o tome htedoh da napisem i tekst o blogu.
    Naime, jeste lepo i prijatno raditi od kuce. Ja sam jedan projekat letos kompletno (ukljucujuci i kasnije izmene) odradio obucen u donji ves. Bez zezanja. Bilo je leto i toplo, a ja sam se u tome prijatno osecao. To u kancelariji tesko da bih morao (ne racunam poslove u prisustvu sekretarice 🙂 ) Ali kao sto je pomenuto, kod rad od kuce je uzasno neproduktivan i radicemo sve ostalo sem da sednemo i ozbiljno radimo. Naravno, nalete i faze ozbiljnog rada, ali je vise onog standardnog razvlacenja… Kao freelancer uvek imamo slobodnog vremena (sam svoj sef, right?) i upravo zbog toga nikad nemamo vremena (uvek su tu neki deadlineovi kada se ne spava, jer smo sve ostavili za poslednji cas…). Da, sve je u time menagment-u, ali realno, ko bi sebe (i zasto pobogu) prisiljavao na neke sablone koji nam ne prijaju, ako to ne moramo. Sednes nekad i radis posao ozbiljno, danonocno i tako to, ali to potraje (max) par meseci (u komadu) i mora covek da se iskulira posle toga. Uvek je tu i ona frka, sta ako sledeceg meseca ne bude posla. Kako platiti stan, racune…
    Rad u firmi sa radnim vremenom, jeste malo cimanja… ali fino je imati radne navike. I sigurnu platu… a pored toga se moze ili ne raditi nista i kafenisati, ili raditi neki honorarni poslic (sta god ko voli). Ali mnogima ni to ne prija. Meni prvom.
    Obrni, okreni, idealna varijanta je biti sam svoj sef, ali ne u svojoj kuci. A malo ko moze sebi, posebno ako su u pitanju pocetnici ili manje firmice, da priusti neki ozbiljan poslovni prostor. Jos cuj sa faxom, internetom, konferencijskom salom i sl.
    Grupni prostori su za ovakve ‘firme’ jednostavno najbolja stvar. Nije skupo, dovoljno je konforno i prijatno za rad, a u isto vreme dovoljno frustrirajuce i nalik firmi da zelite sto pre da pobegnete kuci. Ako firma naraste, uvek se moze preci u zasebne kancelarije… Definitivno nam je potrebno nesto nalik tome…

Затворено за коментаре.

Exit mobile version