Sada pričamo o pravim stvarima…
Gledam ti u lampu i kažem: Bićeš uticajan na…. (šta je bre ovo u kugli) tvit…j…eru???!!!
Niko ne može da vam predvidi uspeh ili neuspeh. Ali može da vam predvidi amaterski ili profesionalni rad. Može da vas oceni kao uticajan i relevantan izvor informacija ili samo kao mesto zabave, ljubavi i slobode.
Glavni mit koji bih želeo da razotkrijem je
Uticaj u online (i offline) svetu
Ne morate biti VIP bloger B92 da biste bili uticajni na blogu B92. Možete biti i neki od političara koji ima svoj talent-fan-poll koji će vašu online personu glorifikovati samo zato što koristite emajl.
Ali da biste bili zaista uticajni u online svetu morate imati nekoliko (bar 2) od 4 elementa.
- Da znate prave (takođe uticajne) ljude kako bi vas „pogurali“
- Imate znanja koja možete i želite da podelite
- Znate da hrabro postupite i kažete stvari koje se mnogi plaše da kažu
- „Niko ne očekuje špansku inkviziciju“ momenat s’vremena na vreme
Svoj uticaj možete da gradite postepeno a možete da ga formirate preko noći. Jedan od primera.
I zaista se svodi na to – ili te je neko pogurao (dao vetar u leđa) i kvalitetnim sadržajem nastavljaš da držiš kvalitet, ili deljenjem znanja i hrabrim nastupima pomeraš granice i polako ih pomeraš ka mestu gde bi želeo da budu.
Ali vam ništa ne znači to što ste uticajni ako nemate relevantnost. To praktično znači da ćete biti citirani zbog gluposti a ne pameti.
Relevantnost
Relevatnost se gradi postepeno, a glavni element je preporuka. Google je zasnovan na relevantnosti. Koliko parametara ulazi u proračun relevantnosti neke stranice, toliko je komplikovano definisati nečiju relevantnost.
Skraćena verzija: koliko ljudi je spremno da stane ispred i iza vaših reči i bori se? Toliko ste relevantni.