View Post

Posao u svetu digitalne analitike

Kao mala retrospektiva (i refleksija) na poslednjih 13 godina, želeo bih da podelim i objasnim kako izgleda posao u svetu digitalne analitike. Kako izgleda neophodna hijerarhija znanja u ovom preseku informatike i marketing tehnologija. Koristeći iskustva stečena u IT-u pomažu. Iskustva iz sala za sastanke pomažu. Priča sa ljudima iz drugih oblasti poslovnog života pomaže. U stvari, spremnost da se poslovni život prihvati oberučke i sa svih strana, pomaže. Činjenica je da poznavanje tehnologije predstavlja osnovu i da sve ostalo dolazi sa vremenom. Ono šta je ključno, je pitanje – gde želite da stignete i kakvu ulogu zaista želite? Gornja …

GDPR implementacija i menjanje digitalnog marketinga

GDPR implementacija je laka za razumevanje, i malo teža za implementiranje. Suština je da veoma menja marketing procese  i kvalitet podataka, što na kraju rezultuje radom sa ograničenim setom podataka. Kao prvo – nismo advokati. Samo advokati mogu pričati o detaljima i tumačiti zakone. Mi se bavimo tehnologijama koje treba da omoguće rad kompanijama u skladu sa GDPR-om. Kao drugo – sve što iznosimo apsolutno ne morate da implementirate. Niti da uzmete u obzir. Naš posao je da iznesemo metode, načine i probleme koji se javljaju u tehničkoj implementaciji i šta sve to nosi sa sobom. Treće – ako smatrate da se …

Superweek 2018 – A Week in Digital Analytics industry

This was my fifth Superweek and it won’t be my last. I expressed a personal view on Facebook regarding this year’s week in Hungarian mountains. It’s very closed community of Analytics professionals speaking a common language. The view was very local and focused on analytics industry in Balkans, which is really different from the view I will present here. Bottom line – our work as analysts, practitioners, implementation specialists, etc… – is doomed if we continue ONLY to evangelize local market (even if it is 15M+ people summed up across 5 countries). The world moves fast, clients think about profit …

View Post

Google marketing portfolio – sve što niste znali i niste imali koga da pitate

Velika je šansa da ste se dotakli nekog dela Google Marketing ekosistema baveći se digitalnim marketingom. Takođe, velika je šansa da ste se bavili jednostavnim sistemima kao što su Google AdWords i AdSense. Ako ste se žacnuli na odrednicu jednostavni uz AdWords, izvinjavam se. Mislio sam na civilne sisteme, tj. one koji su dostupni širokim narodnim masama. Daleko od toga da su jednostavni. Drugi sistemi koje Google poseduje prvenstveno su okrenuti velikim agencijama i izdavačima (eng. Publishers). Veliki izdavači i agencije imaju veliku potrebu za sistemima koji im pomažu da naprave veliku razliku u monetizaciji sa jedne i prodaji oglasnog …

View Post

Sve što vam nikada neće reći … programatik oglašavanje

Programatik oglašavanje je budućnost, nikada viđeno, najbolji način promocije, najveći povratak investicija, preko xx% budžeta za oglašavanje je već na programatiku… Yeah right. Šta je programatik oglašavanje? Izbegavanje mučnih i sporih procesa koji su bili aktuelni sa prodajom oglasnog prostora za banere i video inventar. Sada sve to radi programatik. Da li vidite kako je lako objasniti šta je programatik? Magična reč koja rešava stvari i probleme. Hajde da se osvrnemo na nekadašnji problem u procesu zakupa oglasnog prostora. Prema Boston Consulting grupi i analizi napravljenoj 2013. godine, biznis agencija trpi mnogo bola koji nastaje prilikom zakupa, planiranja i izveštavanja. …

View Post

Unapređenje biznisa kroz marketing aktivnosti

Svrha marketing sektora nije potrošnja novca koji je rezervisan za promociju, već unapređenje biznisa kroz marketing aktivnosti koje imaju smisla. „Razlika između manipulacije i marketinga je u tome što vas manipulacijom možemo naterati da kupite nešto zbog čega ćete se posle kajati, dok je marketing način da kupite nešto zbog čega ćete se dobro osećati.“  – Set Godin Ljudi koji ne žele da znaju da li je oglašavanje funkcionalno, kupuju najviše oglasnog prostora. Velike kompanije i njihove agencije kupuju najviše oglasnog prostora.  A ako oglašavanje nije funkcionalno, moraš da objasniš svom šefu da si kupio oglase koji ne rade. Zbog …

View Post

Inteligentni signali marketinga

Inteligentni signali marketinga predstavljaju (tajno) oruđe koje razlikuje rad „po osećaju“ i posao koji je ponovljiv, efikasan i profitabilan bilo kada i bilo gde. Signali Signali predstavljaju parčiće informacija o svakom posetiocu, koje sistemi iz vašeg marketing seta alata prihvataju od strane vašeg web sajta, aplikacije i digitalnog prostora (Twitter, LinkedIn, Facebook, Marketo, Salesforce…) koje rentirate. Napomena: svaki digitalni prostor koji ne posedujete, tačnije nije u vašem direktnom vlasništvu je iznajmljeni prostor. Na takvim mestima nije sigurno da li ste vi vlasnik podataka koje dobijate o korisnicima ili samo neko ko koristi uslugu dok god je plaća. Pitanje je da …

View Post

Moderan marketar – umetnost (digitalnog) marketinga

„Moderan marketar“ predstavlja početak priče, a nadam se i njenim nastavcima, o tome šta su sadašnjost i budućnost posla modernog marketara, osobe koja se bavi marketingom potkrepljenim digitalnim kanalima komunikacije. Da li možemo da se složimo da više ne postoji klasičan i digitalni marketing te da je sve to u stvari marketing? U redu. Drago mi je da smo se usaglasili. Celu priču bih podelio na 4 glavna elementa. Strategija i taktika modernog marketinga Inteligentni signali marketinga Merenje učinka marketing kampanja Unapređenje biznisa kroz marketing i bonus  uvođenje mašinskog učenja i veštačke inteligencije u marketing Da, ovo će biti teme budućih …

View Post

Kako meriti uspeh onlajn reklama i oflajn događaja?

Uspeh onlajn reklama se meri novcem ili konverzijom. Konverzija može biti dobijanje email adrese, podataka o korisniku (lead) i slično. Novac je uvek novac. Ovaj članak će biti veoma kratak jer će veći deo priče biti u pokretnim slikama. Uspeh onlajn reklama je u oflajn konverzijama Otkrićemo tajnu kako se mere oflajn konverzije! Drugim rečima, kako registrovati događaj koji se smatra konverzijom i proslediti ga onlajn sistemima (Google AdWords i Google Analytics). Ne samo registrovati, već i iskoristiti informaciju za dalju optimizaciju levka kupovine (neko će reći da levak ne postoji, sa čime bih se i te kako složio, ali ovaj tekst …