Posao u svetu digitalne analitike

Kao mala retrospektiva (i refleksija) na poslednjih 13 godina, želeo bih da podelim i objasnim kako izgleda posao u svetu digitalne analitike. Kako izgleda neophodna hijerarhija znanja u ovom preseku informatike i marketing tehnologija.

Koristeći iskustva stečena u IT-u pomažu. Iskustva iz sala za sastanke pomažu. Priča sa ljudima iz drugih oblasti poslovnog života pomaže. U stvari, spremnost da se poslovni život prihvati oberučke i sa svih strana, pomaže.

Činjenica je da poznavanje tehnologije predstavlja osnovu i da sve ostalo dolazi sa vremenom.

Hijerarhija znanja i poslova u svetu digitalne analitike
Hijerarhija znanja i poslova u svetu digitalne analitike

Ono šta je ključno, je pitanje – gde želite da stignete i kakvu ulogu zaista želite?

Gornja slika vam može pomoći u objašnjenju vaše pozicije. Takođe vam može objasniti kako izgleda hijerarhija i vaš budući posao.

Što je posao ponovljiviji, standardizovan, sveden na recept – to je sigurnije da će biti outsource-ovan. Sve veštine i znanja koja vam pomažu da budete u manjini (tj retki) će vas izdvojiti iz mase ljudi.

Uloge i vrste poslova

Žačudili biste se, kada biste čuli da mnogi ne žele neku vrstu odgovornosti ili eksponiranosti u svom poslu. Ali kao što smo nekada davno spomenuli – svako mora na nešto da se loži. Otuda i manjak ljudi na vrhu i dnu trougla (hijerarhije).

Kompanije sve više outsource-uju sve aktivnosti koje imaju veze sa operativnim aktivnostima. Kodiranje, konfiguracija alata, povezivanje platformi. Da li želite da budete na takvom mestu?

Širina i kompetentnost

Gde se stiče širina u znanju i kompetentnost? Samo konstantnim guranjem sebe u situacije u kojima se ne osećete lagodno i koje vas teraju da uložite dodatno vreme i snagu.

Imati petlju, herc ili cohones – su osnova razvijanja sposobnosti i pomeranja u hijerarhiji.

Šta biznis želi

Kakav posao želite da radite i gde u digitalnom marketingu ili biznisu?
Gde želite da se nađete? Hijerarhija poslova u široj organizaciji

Biznis želi strategiju i razmišljanje koje nije usko stručno. To je posao za koji nedostaju ljudi.

Strategija nije pravljenje kvartalnog plana oglašavanja ili objava. Strategija je ideja o budućnosti u kojoj biznis želi da se nađe na predvidljiv način uz minimalni rizik.

Pomeranje horizontalno – u sfere koje itekako koriste vaše poznavanje digitalne analitike je dosta lak zalogaj i realan put. Preporučio bi vam da odskočite i malo gore. Samim penjanjem u hijerarhiji ste stekli znanja i iskustva da posmatrate stvari iz strateškog ugla.

Strategija u digitalnoj analitici

Svakako postoje mnogobrojne teorije šta je to strategija. U ovom kontekstu, u svetu analitike možete se baviti digitalnom analitikom, ili možete raditi na široj slici. Posao podrazumeva razmišljanje o tokovima podataka, transformacijama koje daju uvid u automatizaciju i optimizaciju.

Gde želite da budete i kakvu odgovornost želite da prihvatite?

Posao

Na kraju dana – posao je nešto sasvim drugo. Veliki deo posla će biti pravljenje divnih prezentacija i vizuelizacija strategije, kao i besmislenog pojednostavljivanja kompleksnih tema.

Suština vašeg posla će biti pričanje priča koje aktiviraju menadžment i motivišu vaše timove i zaposlene da vašu viziju sprovedu u delo.