(tajna) Zašto su izumrli dobri prodavci?

jewelry salesman

Prodavac nakita – Erich Kesse via Flickr (CC BY-NC-SA 2.0)

Kada sastančiš i prođeš sve delove, i predgovor i pogovor, na kraju počneš da filozofiraš. Za sada neimenovan izvor (neka se javi ako želi 😉 ) je podelio užasno veliku tajnu biznisa na jednom takvom sastanku.

A sada ću je podeliti sa vama.

Ne brinite – nećete ništa platiti. Osim možda svojim vremenom. Zapamtite, u pitanju je velika tajna biznisa. Ko ne pročita, ne prodao više niti jedan usisivač.

Najveća tajna biznisa je u posedovanju najboljih prodavaca. A najbolji prodavci su oni koji znaju kako da troše novac i vreme.

Trošenje novca

Ekipa koja je znala da potroši novac (van posla) znala je kako da proda. Stvar je jednostavna, možda čak zasnovana i na karmičkom principu.

Ako ne potrošiš novac, nećeš se lepo odnositi prema onome što zaradiš i nećeš potrošiti sa uživanjem. Lova mora da se vrti.

Kada klinci skupljaju lovu 2 meseca od džeparca kako bi imali za jedan izlazak u grad, to je sjajan način za građenje posvećenosti. Ali sa poslovnog stanovišta – to je katastrofa. Iskoristiti sve moguće legalne načine sakupljanja novca i izlaziti non stop (i raditi non stop) je možda jedini način shvatanja principa trošenja novca. Naravno svog, a ne tuđeg.

Ljudi koji su naučili da žive od plodova svog rada i odrasli uz nauk da moraju da troše kako bi se održao karmički poredak – jesu i mogu biti dobri prodavci. Znaju da se novac kreće.

Nažalost više ih nema. Ili su se negde izgubili.

Trošenje vremena

Kada ste najbolji prodavac (pod uslovom da ste naučili da trošite i uživate u plodovima svog rada) vas interesuje da postignete maksimalni učinak sa najmanje uloženog vremena. Nije to da ste lenji već jednostavno imate prečih stvari koje vas interesuju a koje ne donose novac (golf, konkubina, kola, fetiši…) već ga troše.

Bonus

Tajna biznisa je i u tome što manjak dobrih prodavaca jeste direktan rezultat guranja zaista najboljih osoba u shizofreniju. Nazivaju ih terenskim specijalistima, manadžerima proizvoda (product manager),  inženjerima prodaje i ko zna kako sve ne. Ti ljudi su u stvari prodavci, tako se zovu, nemojte im davati druga imena samo da bi se, kao, bolje osećali.

Ideje kvazi psihologa iz kadrovske službe ovde ne piju vodu. Ili si prodavac ili nisi.

A nema ih. Izumreše našom krivicom.