formiranje cena - metod

Formiranje cena (napredni nivo)

Formiranje cena

Formiranje cena – metode

Pre više godina objavili smo članak sa primerima određivanja tj formiranja cene. Malo je reći da su se stvari promenile. Nove ideje, novi poslovni modeli su doneli i nove načine formiranja cene.

I gde smo sada?

Kao što smo prikazali – cenu možemo formirati

  • odozdo-nagore: izračunati sve troškove (do najsitnijih detalja) koji ulaze u troškove i dodati marginu;
  • odozgo-nadole: ciljanje određene demografije ili ekonomskog segmenta zarad pronalaženja prave cene i pravljenje usluge ili proizvoda koji će biti jeftiniji i omogućiti dobru marginu. (detaljnije objašnjenje svakog od ovih modela možete naći u starom postu)

Ali cenu možemo formirati i …

  • postrance ili sa strane: na osnovu konkurencije formirati cene i uskladiti troškove i profit.
  • dinamički: korišćenjem kompleksnih kalkulacija (i računarskih modela i algoritama) u realnom vremenu kako bi obavili  formiranje cena u odnosu na ponudu i potražnju.
  • sa pričanjem priče: formiranje visoke cene proizvoda ili usluge koja pruža kupcima bogatiji i ispunjeniji život. U ovom slučaju cena može biti besmisleno velika u odnosu na troškove.

Izvorni članak – Harvard Business Review.