MarTech konsultant(i) – 350 lepih dana svetu marketinga

Ovaj članak možete posmatrati i kao svojevrsni dnevnik koji vode MarTech konsultanti poslednjih 350 dana 2016. godine. Napisan je u velikoj brzini između 4 projekta, 2 gašenja (poslovnih) požara, snimanja livestream-a i jelte, redovnog života koji bi svi trebalo da imaju.

Brzo i prljavo pisanje je osnov interesantne, da ne kažem , sirove priče.

Na kraju ćemo objasniti šta to mi zaista radimo. Ali pre toga, priča.

Šta se to lepo desilo?

350 turbulentnih dana ispunjenih radom, odmorom, prenošenjem, ali i prodajom znanja, konstantnim učenjem, traženjem nekih novih klinaca (ili starijih) koji hoće i žele da se upuste u ovaj posao. Traženjem pravih klijenata i bežanjem od pogrešnih (ima i takvih).

Menjanje okvira poslovanja – kako se svet menja tako i potrebe tog sveta poprimaju drugu formu. Jučerašnje novine niko ne čita, svi traže aktuelnost. U ovom svetu biti aktuelan košta. I to poprilično. Desila nam se promena paradigme poslovanja (i cena), načina da nudimo uslugu, ali tako i načina kako da klijent dobije bolju cenu.

Razvili smo nešto što se zove:

Radikalna iskrenost

Ovo je stvar koja se oblikovala poslednjih 9 meseci. Zvučalo je previše radikalno za fine i nežne uši starih i novih klijenata. Ali, iskristalisalo se kada smo primetili koliko je vremena potrošeno na nepotrebne sastanke i beskonačne kolegijume.

Hajde da prestanemo sa prosipanjem nepotrebnih proizvoda iz probavnog trakta u formi buketa tropskog cveća uz zvukove simfonijskog orkestra koji klijenta vodi na sigurno mesto gde se uljujkuje slatkim lažima.

Klijent ne odlazi zato što nešto nije urađeno već zbog celokupnog doživljaja. Kako li se klijent oseća posle dugotrajnog zasipanja pričom, a da nakon toga rezultati izostaju? Tako sam i mislio. A posao…

Gde je toliki posao? Gde se nalazi?

Posao je svuda i ima tvoje ime ispisano na sebi. Ako tražiš posao i upoznaš svet sa tim šta radiš, on će nekada i sam doći na tvoja vrata. Samo ga uradi do kraja i u rokovima. A onda je neko rekao:

Idemo. Radimo.

Drugari iz jedne od najkompletnijih web development agencija sa početaka tog digitalnog sveta imali su uzrečicu:

Idemo. Radimo.“

Ko radi ne boji se gladi. Nikada tačnije i istinitije. Konsultantova snaga se svodi na znanje, a

Sve to znanje – kako do istog

Znanje za one koji su na početku je besplatno (ili košta minimalno). Za one koji već rade – košta. Mora da košta jer će se koristiti za neki novi posao, novu poziciju, nove klijente i sl. Studenti, đaci i početnici, izborite se za naše vreme. Spremni smo da ga podelimo sa vama ili vas uključimo u projekte koje radimo. Samo nemojte tražiti sve beneficije nekoga s kraja 80-ih u OOUR-ima. Mi radimo za novac i očekujemo da platimo svačije vreme kako ga i sami prodajemo. Ipak, ne očekujte da će neko drugi raditi za vašu platu.

Postavite se ispred nas i tražite znanje. Ako niste za ovaj posao ili niste u stanju da ispratite i usvojite znanje kako je potrebno – žao nam je. Plivaj ili potoni (eng. sink or swim). Svakako ćemo probati da vam pomognemo, ali ne predugo.

Trudite se da upoznate ljude iz iste branše ili škole jer nikada ne znate sa kim ćete sutra raditi. Otvorite se prvi. A

Koga smo upoznali

Big Data ekipu u komšiluku. Naučnici koji se bave podacima i analizom istih. Ljudi koji pomažu kompanijama da bolje upravljaju novcem i pritom zarade. Onda kada upoznate nekoga sa kim možete da podelite iskustva, znanje i lovačke priče, malo je sati i dana za druženje i pravljenje posla.

Druga tržišta! O kako smo svi isti i pričamo slične jezike. Prokleta putovanja! Iskoristite vreme između posla za ta putovanja da biste spoznali druge kulture i druge interakcije (ne toliko različite koliko fino pomerene u neku stranu koja vas izmešta iz zone komfora na lep način). A šta je to

Konsultant

Kako to lepo zvuči! Ako ste propustili šta to tačno znači i čime se konsultant bavi, preporučujem kompletnu kategoriju tekstova na ovom blogu. Jednom je neko rekao da su konsultanti veoma

Skupi

Nisu skupi. Itekako su jeftini ako posmatrate šta mogu da vam donesu. I da vas poštede budalaština. Svakako morate prihvatiti činjenicu da morate da ih platite, iako možda to ne radite sa svojim zaposlenima. Ko radi sa takvim klijentima?

Šta je to MarTech?

MarTech je mesto između marketinga i tehnologija, gde je marketing obogaćen tehnološkim rešenjima, a rešenja se menjaju kako bi bila unapređena marketinškim potrebama. Jednostavno rečeno – mesto gde se obe industrije menjaju i spajaju.

Zašto smo se pomerili od informacionih sistema, klastera visoke dostupnost, baza podataka, sistema za upravljanje kupcima, analitike? U suštini nismo, samo smo pojednostavili uslugu koju pružamo, a koja se oslanja na sve ono što smo oduvek radili.

Jednostavnije rečeno, idemo tamo gde je novac. A novac je u ovom trenutku u marketingu koji je počeo da se seli iz IT-a na pravo mesto. Da bi se povećao profit neophodne su nove tehnologije u službi marketinga. IT – sedi dva! Marketing – samo napred!

Kuda smo otišli?

Skup znanja ekipe, koja stoji iza ove kompanije, koji je bio razasut preko nekoliko disciplina, da ne kažem „usmerenja“, morao je da se konsoliduje. Iz grupnog savetovanja i razmišljanja naš posao se usmerio na marketing tehnologije (to je taj MarTech koji spominjemo).   MarTech je obuhvata jednim imenom sve dolenavedene elemente modernog poslovanja.

Segmenti digitalnog biznisa (IT, poslovna inteligencija (BI), digitalni marketing)

A čime se zaista mi bavimo?

Mi pružamo dijagnozu i dajemo recept kako da klijenti budu fantastični. Razlog zbog kog klijenti rade sa nama  je radikalna iskrenost i transparentnost. Mi smo tu zbog klijenata zato što razmišljamo o njihovim  potrebama. I dolazimo sa planom kako da poboljšamo njihov biznis.

Nije loše za 350 lepih dana transformacije.