Čime smo zaslužili ITIL?

Svi smo mi pomalo anarhisti…Bar u smislu pravljenja praktičnih šala sa korisnicima, dok god nemaju posledica. No, kao što pitanje glasi

kako ili čime smo zaslužili ITIL?

Postoji kratak i malo duži odgovor.

Kraći ide ovako:

…rad mora biti dokumentovan, ponovljiv, finansijski prihvatljiv i vođen na standarni način – tako kažu svi priručnici za vođenje sektora, firmi i projekata. Veliki broj menadžera, sistem administratora i inženjera voleo je i želeo da završ¡i posao i trudio se da sve funkcioniše, ali uvek je postojala kvaka. Inženjeri generalno ne vole svu tu papirologiju (neka me neko ispravi, u Srbiji mi se čini tako). Nije postojao univerzalni jezik, standardne procedure, finansijski pokazatelji i analiza tako da je engleski OGC odlučio da stane na put „neefikasnosti“ IT osoblja i sektora. Usvojeni su standardi, doneti pravilnici, dokumentacija koja prati svaku stopu projekta, menjanja software-a, gašenje servera, itd… koji treba da unifikuju rad ljudi i funkcionisanje sektora.

Duži odgovor ćete dobiti ovde gde se vodi polemika.Sve u svemu, ko želi da ode korak dalje a to podrazumeva IT menadžment mora biti upoznat ako ne i sertifikovan.

Dobar lov.