Kako autorska prava utiču na svakodnevni život?
Pre 7 godina pogledao sam predavanje Lorenca Lessiga o slobodnoj kulturi i tome kako je započeta tema zaštite autorskih prava. Predavanje je iz 2002.godine ali i dalje aktuelno. Pola sata slušanja ovog prodavanja daje dublje razumevanje kako zaštita autorskih prava funcioniše, zbog čega utiče na kreativnost i kako se transformisala u poslednjih 80 godina.

Kako Miki Maus utiče na zakon o autorskim pravima – u javnom vlasništvu via Wikimedia
Lessiga možete pratiti i na Twitteru ili blogu. Više o tome kako izgleda produžavanje autoskih prava Mikija Mausa.
Kako stoje stvari u Srbiji? Na sva pitanja o autorskim pravima možete se obratiti Zavodu za intelektualnu svojinu .
Koliko traju autorska prava u Srbiji? Život+70 godina. Zakon
Kada zakon ne pomogne, onda se obratite direktno javnosti – KradiMamu!
Na nedavno završenom Web Festu, prvi dan radionica je bio rezervisan za advokate (Stojković-Prekajski) i njihove aktivnosti u kiber prostoru.
Prvi deo radionice (odmah posle prezentacije Telekoma – oko 13-tog minuta)
Autorska prava [dodatak za 2016]
Autorska prava i priča o njima se zakomplikovala za poslednjih 7 godina. Creative Commons je postao način da se oslobodimo stega nepotrebnih autorskih prava. Pravo da odlučimo šta želimo da podelimo i na koji način nam je postao dostupan ali ne na jednostavan način.
Sa druge strane rast društvenih mreža (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Snapchat…) i pravila sa kojima se slažemo, pristupajući tim mrežama ograničava naše vlasništvo nad podacima. Retki su oni koji su pročitali pravila korišćenja tih platformi. Pristupajući tj učlanjujući se na te mreže – autorska prava nad materijalom koji napravimo (slike, video, tekst…) prenosimo baš tim mrežama.
Zašto uopšte mreže žele da budu vlasnici naših podataka i sadržaja?
Korišćenje tih platformi je besplatno za korisnike ali je itekako zahtevno i košta samog vlasnika društvene mreže. Izgleda tako jednostavno – mi vama platformu da komunicirate a vi nama autorska prava. Ništa strašno.