Koliko je analitka tj podaci o putnicima i potencijalnim putnicima bitna u industriji putovanja? Jednom rečju – mnogo.
Nedavno na konferenciji InOrbit2016 u Sloveniji, održao sam predavanje na temu strukturiranja i sakupljanja podataka u industriji putovanja. Predavanje je nastalo kao potreba nakon dugog i iscrpnog istraživanja na temu merenja. Ono šta možete pronaći su opšte i prodajne informacije (osim poslednjeg članka na temu analize pretrage koji se može svrstati u praktične i star je 5 dana od dana pisanja ovog članka) i predavanje je nastalo kao način približavanja analitike (u slučaju predavanja – Google Analitike) samoj industriji i stvaranju pametnog sloja podataka.
Inteligentni (ili pametni) sloj podataka koji se „dopisuje“ podacima koji su na raspolaganju u analitičkoj platformi, predstavlja dodatni set informacija koji treba da pomogne analitičarima i vlasnicima biznisa u razumevanju ko su i šta ti putnici žele. Osnovni set podataka dostupan kroz analitičke platforme (Google Analytics, SiteCatalyst…) objašnjava kako ljudi prolaze kroz web sajt i kako stižu do kraja levka kupovine. Mnogo stvari može da se desi tokom tog putovanja (kroz websajt), i mnogo informacija može da se sakupi tokom tog puta.
Šta donosi analitika industrije putovanja?
Ideja iza strukture/okvira industrije putovanja je da se podaci „nalepe“ na korisničke sesije na smislen/logičan način kako bi
- ispričali priču potencijalnog putnika
- obogatili analitiku sa informacijama koje su pretražive i mogu se koristiti na više nivoa (remarketing, napredni ecommerc…)
- spojili informacije koje postoje unutar firmi (onda kada se proces završi i posetilac postane kupac) i analitiku sa više dodirnih tačaka

Web inteligencija & Poslovna inteligencija – poboljšanje analitike
Putovanje je osnovna ljudska potreba i analitika te industrije može da se obogati na toliko nivoa, kako bi tur operateri, avio kompanije, autoprevoznici, turističke agencije mogle da formiraju bolju ponudu, shvate strukturu svojih putnika, razumeju želje tj potrebe potencijalnih klijenata.
Šta je zaista bitno i šta daje „pamet“ analitici? Kako se formira struktura podataka? Pogledajte u prezentaciji.