
Mladen Malik – ezadar.hr
Recept za dobar početak posla … primer sa ABC Srbija seminara i primera eZadar.hr portala.
Investiraj, bavi se do kraja idejom koja te pokreće, kucaj od vrata do vrata, posluj sa poznatima (prijateljima/rođacima/ne tako bliskim ljudima) a sve u cilju stvaranja bitne baze klijenata.
Kada nema posla (čitaj finansija) izađi na ulicu i juri manje oglase.
Većina ljudi ili wannabe preduzetnika bi želela da izbegne poslednji korak u procesu a to je kucanje od vrata do vrata u cilju nuđenja usluga. Sve ideje fankibiznis/radisamo4satanedeljno gurua jesu tačne, stim da period mukotrpnog rada bi trebao da prođe i preduzetnik oseti na svojoj koži kako izgleda taj bolni deo posla.
Ono što me najviše zainteresovalo kod priče g.Malika je činjenica da je nakon smišljanja ideje o portalu koji se bavi Zadrom i zadarskom županijom (srpski: region), definisanjem biznis plana i, ako sam dobro shvatio, ne do u sitne detalje razvijenog plana finansiranja, otišao u agenciju koja je napravila portal za ozbiljne novce.
Čest slučaj je da klijent pri ulasku u agenciju čitav plan zasnuje na jednoj rečenici tipa „želim nešto kao youtjub“. Tada shvatite da nema budućnosti u razvijanju poslovne saradnje. Ali kada vam potencijalni klijent dođe sa razvijenim konceptom ili biznis idejom koja zvuči i ima težinu (meri se u gramaži i težini od 80 do 300gr – čitaj više papira), agencija je spremna da radi sa zadovoljstvom.
Web burzu smo sreli u Beogradu na Webfestu 2009 i srećni smo što postoje. Oni su omogućili eZadru da postoji kao realizotori ideje.