
Uspeh ili neuspeh - Zarak Kenpachi via Flickr
Šta može očekivati od razgovora?
Možete dobiti savet ili preporuku. Možete naučiti šta vašem biznis planu nedostaje. Dobićete novi par očiju koji gleda na vašu ideju – možda se već pojavila, možda ima realnu rupu, planiranje troškova vam je nerealno…
Na kraju možda vas spojimo sa nekim ko ima potrebe baš za vama.
Koja su pravila?
Sastanak nije savetovalište za neodlučne. Očekujemo da svaki dolazak i svaka osoba ima za sobom potrošenih par sati razmišljanja, pisanja teksta, beležaka… Ako niste spremni da uložite u svoju ideju ili poslovni plan par sati vremena, da formulišete i proverite da li je realna, kako očekujete da prenesete posao drugima kada vaše kapacitete prevaziđe poslovanje?
Spremite se – imate sat našeg vremena da proverite svoje teorije i planove. Nemate vremena za opipavanje terena. Dobićete iskrene odgovore i surove istine. Spremite se.
I u slučaju da imate veliku ideju koja zahteva veliki uvod – pošaljite materijal unapred.
Privatnost
Događaje tj sastanke nameravamo da prenosimo na blogu. Naravno, ne sve – već one zanimljive. Ukoliko ne želite da se neki detalji prenesu to je potrebno napomenuti na početku razgovora.
Ukoliko imate ideju koju biste zaštitili tj plašite se krađe i želite da se obezbedite – zaboravite na takve ideje. Ukoliko ste na nivou ideje a ne realizacije – nemate osnova. Onog trenutka kada realizujete ideju do neke granice imate osnova da se plašite. Tada potpisujemo NDA i razgovaramo sa vama.
Za sve ostalo – vama treba pomoć a mi smo spremni da je pružimo. Iskoristite to.
Nedoumice
Pred zakazivanje sastanka vama se nameću mnogobrojna pitanja (i odgovori) …
- Šta ti to znaš bolje od bilo kog drugog? – pitanje relevantnosti koje pokazuje nevericu da neko zna nešto
- Kako je tvoja firma relevantna? Za nju nisu čuli na Farmi/Velikom bratu ili sličnom dnevnom serijalu – pitanje veličine koje daje osećaj sigurnosti
- Zašto bih te slušao? O tebi ne pišu ili se ne pojavljuješ u novinama – druga vrsta sigurnosti koja se očekuje od masovnih medija
- A zašto bi ti nešto delio sa mnom makar i vreme? – pitanje vere u sebe tj osobe kojoj treba neka vrsta pomoći – makar i verbalna
- Zašto bih podelio sa tobom moju ideju? – strah od fenomenalno-super-hiper-kungfu deljenja ideje koju će neko sutra da ukrade
Sve prethodne stavke stoje i verovatno bih se osećao i pitao slično i imao nepoverenje.
Na meni je u sledećih par rečenica da objasnim zašto sam relevantan.
- Bavim se preduzetništvom poslednje 4 godine. (počeo sam sa minimalnim osnovnim kapitalom)
- Deo sam dve uspešne kompanije čiji sam i osnivač i suvlasnik Gaia Consulting i Huge Media – rezultate obe kompanije možete proveriti na APR-u (obrće se novac)
- Imam istoriju pomaganja i deljenja informacija i znanja (BlogOpen, OpenIT, eSrbija)
- Radio za multinacionalne kompanije na pozicijama operativnog menadžementa u zemlji i inostranstvu (mogu da izdržim sastanke od 7 sati bez prestanka i umem da skratim boolshit)
- Sa svojim partnerima i zaposlenima sam uspeo da povećam obrt kompanije 5 puta za godinu dana (skaliranje posla)
- Verujem u altruizam
Zakazivanje
Na stranicama Google Kalendara možete rezervisati termine koji će zatim biti prikazani u globalnom kalendaru Preduzetničkog sata. Ostalo je još nekoliko termina 19 i 26.oktobra i 2.novembra. Proverite koji vam odgovaraju. Sat možete iskoristiti i putem Skype-a ili Google Talk/Hangout-a.
Da li misliš da imaš dobru ideju? Treba ti provera realnosti? Imaš pitanje?
Iz poslednje runde nastalo je nekoliko kompanija, jedna je promenila poslovni proces i ušla u investicione krugove, jedan čovek je svoje iskustvo preneo u konsultantske vode i postao bitan element internet zajednice, jedne novine su odlučile da postanu elektronske…
Update: Krajem oktobra sreda pada na 26-ti. Tada ću biti na jednoj konferenciji tako da su tog dana termini obavezno Skype-om ili Google Hangout-om.