
Keš - mnogo keša
„Ko nije jurio potraživanja od kupaca taj nije privatnik a verovatno radi namešten posao ili u državnoj ustanovi“ – neznani (junak) preduzetnik
Činjenica u životu: Neki ljudi ne vole da plaćaju ili vole da plaćaju sa zakašnjenjem.
Kako se izboriti? Kakva preventiva dolazi u obzir?
Opšta pravila rada (i preventive)
- URADITE SVOJ POSAO kako treba a nekada i više nego što je ugovoreno
- DOKUMENTUJTE svoj rad i tražite da ga verifikuju (potpišu) relevantne osobe
- DEFINIŠITE sve zahteve i držite ih se do kraja projekta. IZMENE treba da budu minimalne i samo u slučajevima kada su zaista neophodne
- INFORMIŠITE klijenta redovno
U slučaju da klijent kasni sa plaćanjem, avansima i sl:
- IZRAZITE zabrinutost (ne vikanjem)
- VI NISTE BANKA i kao takvi ne kreditirate klijenta koji je uglavom veći i platežno sposobniji od vas
- NE PRESTAJTE sa pružanjem usluga do razumne granice (ponekad je to kao romantična veza)
- PODSEĆAJTE klijente na obaveze (to niko neće raditi umesto vas)
- PROCENITE koliko vas košta kašnjenje koristeći kamatne stope banke (i računajući vreme koje ste proveli jureći za svojim novcem)
Kada vreme potrošeno na potraživanje novca pređe jedan radni dan (5% radnog meseca (1/20)) i kreditna suma koju bi dobila banka da kasnite VI sa plaćanjem pređe 20% ukupne sume koju vam duguju slobodno pređite u hibernaciju.
Zbog čega plaćanja kasne? Uglavnom ljudski faktor.
Mogu da posvedočim da to može da se desi zbog
- ne popunjavanja interne dokumentacije klijenta
- malog troška koji računovostvo odloži za kasnije (dok ih ne podsete)
- lošeg cash flow-a klijenta
- psihološkog profila osoba koje odlučuju o novcu
- …