kultura prihvatanja grešaka u IT projektima

always make new mistakes

Uvek napravi novu grešku – elycefeliz via Flickr (CC BY-NC-ND 2.0)

Zanimljiv članak Gaj Kevneja o pozivu na oružje konsultanstkih kuća, posebno expw:consulting-a, na temu promene kulture odnošenja prema propalim projektima u IT industriji.

[ad#ad-2]

U Engleskoj, u poslednjih 5 godina u državnim institucijama je više od 200M funti izgubljeno u propalim projektima. U slučaju Evropske Unije prema Britanskom računarskom društvu, 142 milijarde u 2004.godini je izgubljeno u propalim IT projktima.

Izvod iz članka

Nije sve u tehnologiji – firme i institucije obaćaju više pažnju na tehnologiju nego na poslovnu korist, vreme implementacije i troškove.

Uključite prave ljude – jednostavno i jasno. Na kraju dana projekat zavisi od kvaliteta ljudi koji su uključeni i od kojih zavisi korišćenje.

Cena nezavisnosti – nezavisni konsultanti koji se bave tehničkom stranom isporuke projekta povećavaju uspešnost.

Bolja komunikacija – ljudi u IT-u umeju da budu ili neozbiljni ili suviše tehnički orijentisani. Pravim balansom reči i dokumenata sa jasnim razumevanjem posla (poslovnih procesa) i problema koji se rešavaju povećavaju mogućnost uspeha.

Širenje perspektive – ne razmišljate samo o sledećem u roku i rešavanju svojim problema.

Isporuka projekta / brže, bolje, jeftinije – razmišljajte na način „programi kao servis“ (eng. Software as a Service – SaaS).

Svaka mu je kao u Njegoša.

Ozbiljno, preporuka za čitanje svakoga ko ima veze sa bilo kakvim projektom, ne vezano za IT.